شناسهٔ خبر: 103968 - سرویس استان‌ها

از ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت:

توزیع ۵۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران خراسان جنوبی

مهدی گرجی- معاون حمل و نقل.jpg معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سوار از ابتدای امسال بیش از ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی در استان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌جنوبی، مهدی گرجی، معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی موتورسواران و کاهش جان باختگان جاده‌ای این گروه از رانندگان تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است.

وی از برگزاری ۲۲ دوره آموزشی ویژه موتورسواران از ابتدای سال خبرداد و افزود: هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی، توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود که طی ۹ ماهه امسال نیز بیش از ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع شد.

گرجی با اشاره به اینکه این طرح موجب ارتقاء فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران و کاهش آمار تلفات در موتورسواری می‌شود، ادامه داد: بیشترین علت فوت افراد در تصادفات ، وارد شدن ضربه به سر است ، درحالی که کلاه ایمنی کلاه زندگی و امنیت است که در حفظ جان موتورسواران نقش اساسی ایفا می‌کند.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه‌سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها، رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با موتور برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه این آموزش‌ها در طول سال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امید است با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی موثر در جهت ارتقای فرهنگ موتورسواری در استان برداریم.

انتهای پیام/