شناسهٔ خبر: 104003 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

۸۵ محور روستایی مسدود شده در کرمانشاه بازگشایی شد

عملیات برف روبی - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از بازگشایی ۸۵ محور روستایی مسدود شده روستایی سطح استان در چند روز اخیر که همراه با بارش برف و کولاک بود، خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، فریبرز کرمی گفت: علاوه بر این تعداد، ۵۰ راه روستایی نیز با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی ادامه داد: در این مدت به ۵۶۱ دستگاه خودرو که در جاده های استان درگیر کولاک و بارش شدید برف شده بودند و امکان تردد برای آن ها نبود، امدادرسانی شد.

کرمی همچنین از برف روبی هشت هزار و ۵۹۰ کیلومتر راه استان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از چهارتن و ۳۵۰ تن شن و نمک بر روی سطح جاده های استان پاشیده شد.

مدیر کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین نیز برای بازگشایی مسیرها و امداد رسانی به مردم درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه و با بیان اینکه تمام محورهای اصلی و شریانی استان در حال حاضر باز است، گفت: عملیات نمک پاشی در کل محورهای استان بعد از بارش برف و برف روبی محورها انجام شده و همچنان ادامه دارد.

کرمی در پایان خط مقدم امداد رسانی و بازگشایی محورهای مواصلاتی و راه های روستایی استان را راهداران معرفی کرد و گفت: لازم است از تلاش و زحمات شبانه روزی همه همکاران که طی ۴۸ ساعت اخیر تقریبا بدون کمترین استراحتی مشغول امدادرسانی بودند قدردانی کنم.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بارش برف در استان کرمانشاه که از اوایل هفته جاری آغاز شده بود تا پنجشنبه شب ادامه داشت و بیشتر مناطق استان را در برگرفت و منجر به انسداد راه های اصلی، فرعی و روستایی و قطع برق تعدادی از روستاها شد.

انتهای پیام /