شناسهٔ خبر: 104221 - سرویس جاده‌ای

پروژه‌های قابل‌افتتاح شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در دهه فجر ۱۴۰۰ اعلام شد؛

افتتاح چندین پروژه توسط شرکت ساخت به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان

كریدور نوار ساحلی جنوب شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور چند پروژه به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان را در دهه فجر ۱۴۰۰ افتتاح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هرساله پروژه های متعددی در زمینه حمل ونقل و مسکن و شهرسازی، اعم از احداث و بهسازی انواع راه (جاده ای و ریلی )، توسعه بندر و فردگاه، احداث مسکن و بیمارستان در دهه مبارک فجر توسط وزارت راه و شهرسازی افتتاح می شود. در حوزه حمل و نقل نیز ۴۸۶ پروژه به ارزش ۶۰۴۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد چند پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

این گزارش حاکی است که پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل به تفکیک استان ها بدین شرح است:

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استانهای خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر به شرح زیر به بهره برداری می رسد؛ کمربندی ماهشهر در استان خوزستان با نام طرح هندیجان- ماهشهر- آبادان با اعتبار۶۰ میلیارد تومان به بهره داری می رسد. در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان به طور مشترک پروژه پسا بندر- بندرعباس در قطعه ۲ کاروان- کنارک با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان ، قطعه یک کاروان- جاسک با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان  و قطعه ۲ کاروان – جاسک با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

همچنین پروژه بندر خمیر- بندر لنگه- عسلویه در محور بزباز- بندو در بوشهر با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. گفتنی است دردهه فجر سال گذشته قطعه اول پروژه کمربندی بندر خمیر که بخشی از مسیر کریدور ترانزیتی و راهبردی جنوب کشور به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت. طول کل این پروژه مهم و حیاتی ۲/۳ کیلومتر است که با اجرای کل پروژه شاهد کاهش ترافیک و تردد ایمن و استاندار در محدوده و درون شهر بندر خمیر خواهیم بود.

احداث راه اصلی دراستان خوزستان با نام طرح بهسازی راه اصلی اهواز- رامهرمز- بهبهان، ماهشهر- هندیجان- دیلم، دارخوین- شادگان- خوردورق و واریانت تنگ فنی و همچنین تکمیل باند دم محور سه راهی اصلی دارخوین- شادگان- خوردورق با اعتبار ۷/۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

در استان گیلان تقاطع غیرهمسطح اسالم با نام طرح بهسازی راه اصلی نمین- آستارا- رضوانشهر- شفت، سراوان، امامزاده هاشم- قزوین، رشت- کلاشم پایین- مرجقل- فومن، خمام- ضیابر و اردبیل سرچم و صومعه سرا- پونل (قبل از سال۱۳۹۵) در محور تالش- پونل با اعتبار ۱۷/۵میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

در استان مازندران نیزاحداث تقاطع غیرهمسطح فریدونکنار با نام پروژه احداث بزرگراه انزلی- رشت- لاهیجان- بابلسر- بابل، آمل- محمود آباد و ساری- بهشهر در قالب پروژه محمود آباد- بابلسر- بابل با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.