شناسهٔ خبر: 104229 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر/ ترانزیت بین ایران و آذربایجان افزایش می‌یابد

بنادر  خرمشهر تخلیه و بارگیری بیش از ۱۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور و ازسرگیری سفرهای دریایی از بندر شهید باهنر به شارجه بعد از وقفه ۲ ساله، از اهم اخبار حوزه حمل‌ونقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم رویداهایی که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

۱۶ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۹۴ تن کالای اساسی از ابتدای امسال تا اوایل بهمن‌ماه در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور

میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر مالکیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان دی ماه امسال، معادل ۱۲۷ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۹۶ تن بود که در قیاس با میزان ۱۰۶ میلیون و ۴۵۳‌هار و ۳۱۸ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

یک میلیون تن گندم از بندر چابهار وارد کشور شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به یک میلیون تن گندم از ابتدای امسال از بندر چابهار وارد کشور شده است.

ظرفیت سیلوی غلات بندر امیرآباد به ۳۱۲ هزار تن افزایش یافت

با بهره‌برداری از دو سیلوی احداث شده توسط بخش خصوصی، ظرفیت نهایی سیلوی غلات در بندر امیرآباد به ۳۱۲ هزار تن افزایش یافت.

ایران و هند‌ سومین مسیر کشتیرانی به چابهار را راه‌اندازی کردند

روزنامه «تریبیون ایندیا» هند در گزارشی نوشت: یک مسیر مستقیم کشتیرانی کانتینری میان بندر چابهار در جنوب شرقی ایران و دو بندر در غرب هند، بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» ایجاد شده است.

بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام خمینی (ره)

سفیر ژاپن در ایران، مجتمع بندری امام خمینی (ره) را از مهمترین بنادر ایران دانست و گفت: بازدید از این مجتمع بندری در ارزیابی ژاپن و برنامه ریزی های آتی این کشور سودمند خواهد بود.

سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از ۲ سال وقفه راه‌اندازی شد

خط مسافری دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از دو سال وقفه دوباره آغاز به کار کرد.

ایران و آذربایجان برای افزایش ترانزیت بین دو کشور توافق می‌کنند

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که با هدف پیگیری طرح‌های زیرساختی به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، از توافق دو کشور برای افزایش ترانزیت خبر داد.

تمایل ازبکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان گفت: حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند با استفاده از بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل لجستیکی بین کشور‌های منطقه باشد.

توسعه پایدار سواحل کشور از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس توسعه پایدار سواحل کشور را از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه دانست.

سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١ منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردى ضمن تشریح مهمترین اقدامات این سازمان در راستاى ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى، گفت: طرح تسهیل سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١ منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است.

تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با ارایه تسهیلات و تخفیف سود بازرگانی تلاش می‌شود روند ورود و خروج کالا از بندر شادگان رونق گیرد.