شناسهٔ خبر: 104255 - سرویس مسکن و شهرسازی

در جریان بازدید از شهر جدید امیرکبیر و مهاجران مطرح شد؛

ضرورت توجه به توسعه متوازن مسکن و سرانه های خدماتی در شهرهای جدید

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه از پروژه‌های عمرانی شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران بازدید و بر ضروت توجه به توسعه متوازن مسکن و سرانه‌های خدماتی در شهرهای جدید تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه ، ۷ بهمن در سفری یکروزه به استان مرکزی ضمن ادای احترام به شهدای گمنام از پروژه‌های عمرانی شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه ها قرار گرفت.

پروژه‌های آماده‌سازی محله یک، ۲۰۰ واحدی ستاد اجرایی و ۳۰۰ واحدی اقدام ملی در شهر جدید مهاجران و پروژه‌های آماده‌سازی محله دو، ۲۰۰ واحدی اقدام ملی و پروژه‌های زیرگذر ورودی شهر و پکیج تصفیه فاضلاب شهر جدید امیرکبیر از جمله پروژه‌های مورد بازدید در این سفر بودند که هر یک به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفتند.

جعفری در این بازدید در اشاره به مأموریت شرکت عمران شهرهای جدید در مدیریت بهره‌وری زمین و ایجاد ظرفیت برای تحقق زیست اسلامی و توسعه شهرهای جدید در این دوره بیان کرد: خوشبختانه در بازدیدی که امروز از شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر داشتیم شاهد رویکرد خوب این شهرها به ویژه امیرکبیر در نگاه معماری و کالبدی بودیم که با توجه به ظرفیت بالای آن‌ها در توسعه محورهای مختلف بدون شک می‌توانند فضای مناسبی برای سکونت هموطنان محسوب شوند.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن در شهرها اضافه کرد: امید داریم که با کمک هم‌افزایی توان دستگاه‌های خدمات‌رسان بتوانیم در کنار تولید مسکن به توسعه سرانه‌های جانبی در حوزه‌های گوناگون آموزشی، فرهنگی، درمانی، ورزشی و … ، خدمات روبنایی و زیربنایی، تأسیسات شهری و زیرساخت‌ها به صورت متوازن و همزمان اقدامات را پیش ببریم.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: ما باید در توسعه شهرهای جدید به موضوع هویت‌سازی توجه داشته  و آن را در فضای معماری و کالبدی محقق سازیم.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، گفتنی است در این بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر شهر جدید مهاجران نیز دیدار و در خصوص رفع موانع و مشکلات موجود به گفتگو پرداخت.