شناسهٔ خبر: 104266 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

رعایت تناسب پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در سایت کوی زنگان

نهضت ملی مسکن - زنجان.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پروژه m۶ شامل یک هزار و ۲۹۶ واحد مسکونی می‌باشد و کارهای طراحی و اخذ مجوز از شهرداری کامل شده و پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه در یک سطح است.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با اشاره به پروژه‌های سایت کوی زنگان در شهر زنجان، گفت: این سایت شامل پروژه‌های «m۱»،«m۲»،«m۵» و «m۶» است.

وی با بیان اینکه پروژه m۶ شامل یک هزار و ۲۹۶ واحد مسکونی می‌باشد و کارهای طراحی و اخذ مجوز از شهرداری و پروانه‌های ساختمانی هم صادر شده است، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه m۶ در یک سطح است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان به اجرای پروژه m۱ که شامل ۵۱۲ واحد مسکونی می‌باشد اشاره کرد و گفت: در این پروژه پروانه‌های ساختمانی اخذ شده و پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه در یک سطح بوده و تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به اجرا در آمده است.

شاهین فر تاکید کرد: با پرداخت وام برای این پروژه‌ها، روند ساخت شتاب خواهد گرفت .

وی با بیان اینکه پروژه m۲ شامل سه زون « A»،« B»،«C» است، بیان داشت: زون c پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای نسبت به دو زون دیگر دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در پروژه m۲ نیز ۳ پیمانکار در حال ساخت و ساز واحدهای مسکونی هستند، ادامه داد: دلیل عقب افتادگی پروژه m۲ به علت عملیات خاکبرداری، کارهای مطالعاتی و تصویب نقشه ها در کمیسیون ماده ۵ بوده است ولی محدوده‌هایی که جبهه کاری امکان اجرا داشته، سازنده شروع به بلوک بندی کرده و بخشی از فونداسیون‌ها هم از سال گذشته آغاز شده است.

شاهین فر تصریح کرد: به علت برودت هوا و شرایط آب و هوایی شهر زنجان عملیات اجرایی پروژه ها با تاخیر انجام می شود ولی تعطیل نیست.

وی با تاکید بر این مطلب که پروژه m۵ هم در سه زون توسط ۳ پیمانکار اجرا می‌شود و پیشرفت‌های فیزیکی این پروژه‌ها برابر پیشرفت ریالی است، بیان داشت: قرارداد از مردادماه سالجاری منعقد شده و پیشرفت قابل قبولی دارد و در ادامه با پیشرفت کار طی ماه دیگر قسط سوم از متقاضیان اخذ خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تمام اقدامات صدور پروانه ساختمانی و کارهای ساخت و ساز پروژه‌های در دست اجرای سایت کوی زنگان مربوط به شهرداری منطقه ۴ است.
وی در پایان ضمن اشاره به سایت کوی زیتون اعلام کرد: تا پایان سال و با پیشرفت کار نسبت به اخذ قسط دوم و در بعضی از پروژه ها اقساط سوم اقدام خواهد شد.