شناسهٔ خبر: 104296 - سرویس هوایی

مدیر خط پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد:

چک آپ کردن هواپیما و تعویض لندینگ گیر برای نخستین بار در ایران

پروژه A چک هواپیمای ایرباس ۳۳۰ در فرودگاه حضرت  امام (ره) مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" از چک آپ کردن هواپیما و تعویض لندینگ گیر برای اولین بار در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد شکری، مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" گفت: آشیانه یک و دو هما در فرودگاه حضرت امام (ره) با ارزش بیش از دو هزار میلیارد، قابلیت ساپورت ۳۰ فروند هواپیما را در طول سال دارا است.

وی ادامه داد: این دو آشیانه با جانمایی جدیدی که صورت گرفته است، همزمان قابلیت ارایه خدمات به پنج هواپیما را دارد و می‌تواند به شرکت‌هایی که به فرودگاه امام پرواز دارند، سرویس دهی کند.

شکری با بیان اینکه ظرفیت خالی موجود آشیانه‌ها قابلیت ارایه به شرکت‌های داخلی و خارجی جهت انجام چک‌های سبک و سنگین و کسب درآمد مطمئن و قابل اتکا برای هما را دارد، گفت: در حال حاضر همزمان با A-CHK شماره ۱۹ هواپیمای ۳۳۰ هما که دارای چندین چک پیچیده و سنگین است که روی سیستم Landing Gear و سیستم Air Condition با ارزش تقریبی ۲۰۰هزار دلار در حال انجام است و این امر برای اولین بار محقق شده است.

مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" تصریح کرد: در صورت حرکت به سمت توانمندسازی مهندسی و تعمیرات هما در فرودگاه امام و در یک افق چهارساله با ساخت آشیانه بزرگ شماره سه هما و رفع موانع دست و پاگیر، این واحد با اتکا به توان متخصصان مجموعه و دارا بودن امکانات و تجهیزات منحصر به فرد قابلیت تبدیل شدن به یک MRO معتبر جهت انجام تعمیرات سبک و سنگین و اورهال در منطقه و کسب در آمدی قابل اتکا را دارا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مجموعه همچنین دارای ظرفیت بسیار خوب کارگاه‌های موتور، بدنه، رنگ آمیزی هواپیما، فایبرگلاس، هیدرولیک و … در بالاترین سطح بین المللی هستیم.