شناسهٔ خبر: 104326 - سرویس هواشناسی

کارشناس هواشناسی کشور خبر داد؛

ورود سامانه بارشی از اواسط هفته/کاهش گرد و خاک در خوزستان

باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از اواسط هفته خبر داد و گفت:‌ از میانه امروز با کاهش تاثیر توده گرد و خاک عراقی در خوزستان شاهد بهبود کیفیت هوای این استان خواهیم بود.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور صبح امروز،‌ شنبه نهم بهمن‌ماه،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آسمان بیشتر مناطق کشور تا سه روز آینده را صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: تاثیر توده گرد و خاک عراقی در خوزستان هم تا اواسط روز بهبود کیفیت خواهد داشت.

وی افزود: اواخر دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان بارش برف و باران خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روز سه‌شنبه ضمن تشدید بارش‌ها در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر، فارس، ایلام، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، همدان، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان و احتمالا در بخش‌هایی از استان تهران بارش‌هایی را شاهد خواهیم بود که به ترتیب در خراسان جنوبی و خراسان رضوی هم بارش آغاز خواهد شد.

به گفته نقشینه بارش‌ها در استان‌های جنوبی در برخی اوقات با رعد و برق و تندباد همراه می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که روز چهارشنبه با عبور این موج بارشی به سمت شرق استان‌های خراسان جنوبی و رضوی بارندگی را شاهد باشیم که به تدریج در این مناطق هم بارش‌ها خاتمه می‌باید.

نقشینه درباره هوای امروز هم اظهار کرد: امروز شمال شرقی و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای خواهد داشت و امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

وی هوای امروز و فردای آسمان تهران را صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که روز دوشنبه غبار محلی و روز سه‌شنبه احتمال بارش پراکنده در تهران وجود داشته باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: بیشینه دمای امروز ۸، فردا ۹ و پس فردا ۱۱ درجه خواهد شد و کمینه دما هم در تهران به یک درجه خواهد رسید.