شناسهٔ خبر: 104352 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تحویل واحدهای مسکن نهضت ملی زنجان از تابستان ۱۴۰۱

نهضت ملی مسکن - زنجان.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان از ثبت نام ۴۹ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تحویل اولین واحدهای نهضت ملی مسکن زنجان از اوایل تابستان۱۴۰۱ شروع می‌شود و تا پایان سال آینده ۵ هزار واحد تحویل داده خواهد شد.

مسعود بیات منش مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سهم این استان از نهضت ملی مسکن را ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی طی چهار سال آینده اعلام کرد و توضیح داد: از این تعداد، ۲۰ هزار واحد، مسکن روستایی بوده که متولی آن بنیاد مسکن است و اجرای ۵۱  هزار واحد دیگر در مناطق شهری نیز بر عهده مجموعه راه و شهرسازی خواهد بود.

وی افزود: ار این میان ۳ هزار واحد نیز در طرح استیجاری قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: از مجموع سهمیه استان در مناطق شهری احداث ۱۲ هزار واحد توسط بخش خصوصی پیش‌بینی شده که در این شیوه، به افرادی که داخل شهرها زمین دارند، تسهیلات برای ساخت پرداخت می‌شود.

بیات منش با اشاره به اینکه ثبت نام نوبت دوم یعنی متقاضیان مجرد نیز آغاز شده، گفت: ۴۹ هزار نفر در نوبت اول ثبت نام کردند که ۷۰ درصد آن ها یعنی حدود ۳۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به منظور تامین زمین و ساخت واحد برای ۳۵ هزار نفر واجد شرایط انجام شده است و سهمیه دو سال اول استان تا پایان سال ساخته می‌شود.

وی افزود: ظرف ۶ ماه آینده نیز کل سهمیه ۴ سال نهضت ملی مسکن در استان زنجان در مرحله ساخت قرار می‌گیرد و از تیرماه سال ۱۴۰۱ تحویل اولین واحدهای مسکونی آغاز می‌شود.