شناسهٔ خبر: 104362 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان:

سه هزار ودویست پروانه تردد محمولات ترافیکی در مازندران صادر شد

نصیری-مازندران معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مازندران از صدور۳ هزار و دویست و هفت پروانه تردد بارهای ترافیکی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران،  علی نصیری اظهار داشت: به منظور حفظ ايمني و عدم اختلال در تردد وسايل نقليه و حفاظت از راه و ابنيه فني، باید طول، عرض، ارتفاع و وزن وسايل نقليه‌اي كه قصد ورود به جريان ترافيكي جاده‌هاي استان را دارند، منطبق با مقاديري كه در "مقررات حمل‌ونقل بار در راه ها"، تعيين گرديده است، باشد.

وی افزود: به دليل نياز بعضي از بخشهاي اقتصادي كشور نظير نيروگاهها، صنايع فولاد و ... ضروري است محموله‌هايي با مشخصات خارج از استانداردهاي مجاز، در شبكه جاده‌اي كشور حمل گردند. لذا جهت تعيين شرايط و كيفيت حمل و اعمال نظارت و كنترلهاي لازم در حين حمل، مجوزهاي ويژه‌اي تحت عنوان مجوزهاي ترافيكي پيش‌بيني شده كه صدور آن در حيطه وظايف و مسئوليتهاي (اداره ایمنی و ترافیک) است.

وی خاطر نشان ساخت: این پروانه ویژه جابجایی بارهایی نظیر(بلدوزر، لودر، بیل مکانیکی، جرثقیل، گریدر و.....) است که از نظر طول بیش از۱۶ و نیم متر، عرض بیش از ۲ متر و ۶۰ سانتیمتر و وزن كل (بار و وسيله نقليه) ۴۴ تن  و با ارتفاع بیش از ۴و نیم متر یعنی خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بارها در راه‌ها است.

 نصیری افزود : از ضروریات وسایل نقلیه حامل بارهای ترافیکی ، دارابودن پروانه عبور از این اداره کل ، بارنامه ، معاینه فنی ، لوازم و تجهیزات ایمنی (چراغ چشمک زن آذرخشی ، مثلث شبرنگ ، جعبه کمکهای اولیه، کپسول آتش نشانی دارای اعتبار و....) رعایت ساعات مجاز حرکت وسایل نقلیه ترافیکی (نیم ساعت بعد از طلوع و نیم ساعت قبل از غروب) ، دارابودن اسکورت (سواری ،وانت) با علائم و تجهیزات هشدار دهنده (برحسب نیاز)  است.

نصیری تصریح کرد:  ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان های ساری، نکا، قائمشهر، بابل، آمل، نوشهر و تنکابن  متولی صدور پروانه عبور  محموله‌های ترافیکی در استان هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: ساعت و مسیر مجاز برای تردد از جمله موضوعاتی است که در پروانه های ترافیکی ناوگان حامل اینگونه بارها قید می شود و رانندگان موظف به رعایت آن هستند.

انتهای پیام/