شناسهٔ خبر: 104377 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی خبر داد:

۶۰۰ میلیارد ریال طرح راهداری در میانه

معرفی رییس میانه (آذرشرقی).jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی گفت: در شهرستان میانه ۶۰۰ میلیارد ریال طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای در دست اجراست که باید تا پایان فصل کاری آتی به بهره برداری برسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اروجعلی علیزاده روز شنبه در حاشیه معارفه سرپرست جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گفت:  در حوزه راههای روستایی ۲۵ طرح در سال جاری با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال و در حوزه راه‌های اصلی و شریانی ۲۵۰ میلیارد ریال طرح در دست اجراست و بر اساس مصوبه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و سازمان برنامه و بودجه استان و مبادله موافقتنامه این طرح ها تا پایان فصل کاری سال آتی باید به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی در خصوص راه های فرعی پرخطر شهرستان از جمله راه میانه- ترک با بیان اینکه این راه‌ها جزو راه‌های فرعی درجه ۳ محسوب می‌شوند بر لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی در این مسیرها از سوی رانندگان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ارتقاء راه فرعی به اصلی جزو اعتبارات ملی است خواستار پیگیری لازم از سوی نمایندگان مردم میانه در این زمینه شد.

علیزاده اضافه کرد: در جلسه ای با حضور نمایندگان شهرستان میانه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور قرار بر این شد تا نقاط پرحادثه مسیر میانه-  ترک بویژه پیچ های تند مسیر ساماندهی شود که برای این کار مشاوره گرفته و مطالعات لازم انجام خواهد شد تا در سال آتی جزو اولویتها برای اقدام قرار گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به نارضایتی مردم شهرستان از اداره راهداری با توجه به کمبود ماشین آلات و تجهیزات لازم در راستای خدمات دهی مناسب و مطلوب به ویژه در فصل زمستان گفت: ماشین‌آلات راهداری برحسب طول راه تقسیم می‌شود و در شهرستان میانه با توجه به وسعت و گستردگی منطقه و وجود ۴۰۰ روستای دارای سکنه در حدود ۳۰ دستگاه ماشین آلات داریم در صورتی که اگر بخواهیم برای برف روبی تمامی روستاها و راههای مسدود اقدام کنیم باید بالای ۵۰ دستگاه داشته باشیم.

علیزاده اظهار کرد: می توان با تخصیص اعتبار جهت خرید ماشین آلات مورد نیاز اداره و تعمیر برخی وسایل موجود در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان به رفع مشکلات حوزه راهداری اقدام کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم به تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و رفع نواقص تجهیزات و ماشین آلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اشاره کرد و بر لزوم پیگیری برای جذب ۱۰۰ درصدی آن از سوی سرپرست جدید راهداری شهرستان تاکید کرد.

مسعود سعادتی گفت: سرپرست جدید این اداره باید پیگیری جدی و مستمر برای رفع مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرلوحه امور خود قرار دهد.

وی وسعت و گستردگی شهرستان به ویژه پراکندگی بیش از ۴۰۰ روستا را نیازمند توجه ویژه اداره کل راهداری استان در حوزه راه شهرستان عنوان کرد و افزود: کمبود تجهیزات و ماشین آلات بویژه در فصل زمستان با توجه به بارش برف و مسدود شدن بسیاری از راههای روستایی که همواره یکی از چالشهای جدی شهرستان بوده و هست باید با برنامه ریزی لازم و اصولی برای رفع این مشکل اقدام شود.

وی بر لزوم تعامل و همکاری شرکتهای پیمانکاری در شهرستان به ویژه در زمینه بازگشایی مسیرهای مسدود شده تاکید کرد.

در این آئین علی محمدی به سمت سرپرست جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میانه معرفی شد.

انتهای پیام/

  •