شناسهٔ خبر: 104466 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

راه ارتباطی جدید استان اردبیل به آذربایجان‌شرقی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه پل بزرگ روستای کمر برروی رودخانه قزل اوزن در خلخال، این استان از طریق راه جدید به شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم‌اله وثوقی در نشست با نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس و سرپرست فرمانداری خلخال افزود: عملیات اجرایی پل بزرگ بروی رودخانه قزل اوزن در بخش خورش رستم خلخال در دهه فجر امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد .

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: این پل ما بین روستای کمر در بخش خورش رستم خلخال و روستای گاو از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی احداث و با افتتاح این پل در بهمن ماه امسال زمینه ورود گردشگران به استان اردبیل از مسیری جدید فراهم خواهد شد.

وثوقی اظهار کرد:برای ساخت این پل و راه دسترسی به آن اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد از مجموع ۶۸ پروژه‌ و طرح راه‌سازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به شهرستان خلخال اختصاص دارد ، بیان کرد: اجرای آسفالت ۹ راه روستایی، آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه هشجین به سه راهی سرچم، اردبیل و تکمیل قطعه یک این پروژه ۱۳ کیلومتری در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت: تکمیل بلوار سردار سلیمانی در مسیر راه خلخال به ازناو،آغاز عملیات اجرایی ورودی شهر از سمت جاده قدیم گیوی ، آسفالت کمربندی قدس شهر خلخال از دیگر پروژه‌های در دست اجرای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در خلخال است.

در این جلسه نماینده مردم شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پایین بودن شاخص آسفالت راه‌های روستایی خلخال از میانگین استانی و کشوری گفت: این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائل شهرستان است که در اکثر جلسات استانی طرح شده و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

سید غنی نظری افزود: در حال حاضر میانگین شاخص راه‌های آسفالت روستایی خلخال ۴۸ درصد است که چهار درصد پایین تر از میانگین استانی و همچنین ۱۵ درصد از میانگین شاخص آسفالت راه‌های روستایی کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش بیشتر برای اجرای طرح‌های عمران شهری در شهر خلخال گفت: براساس قول داده شده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل کشور، آسفالت کمربندی شمالی شهر خلخال به نام خیابان ۳۰ متری قدس خلخال با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری و ۵۰ درصدی راهداری باید اجرا شود و این یک فرصت خوب برای آبادانی شهر خلخال است.