شناسهٔ خبر: 104518 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

جهش صنعت ریلی، سیاست جدید شرکت راه آهن

سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: تمام توان خود را برای جهش صنعت ریلی به کار خواهیم بست و در این حوزه اقدامات و اصلاحات زیادی انجام خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در جریان سفر رئیس جمهور به استان گیلان، با حضور در ایستگاه راه آهن رشت، از بخش‌های مختلف این ایستگاه بازدید کرد.

صالحی  در جلسه شورای مدیران اداره کل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه سیاست های جدید در راه آهن بسیار شفاف و در راستای جهش صنعت ریلی است اظهار کرد : صنعت حمل و نقل یکی از موضوعاتی است که می تواند موجب اقتدار کشور شود و مهمترین شیوه آن هم قطعا حمل و نقل ریلی است.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به ویژه رییس جمهور محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی به توسعه حمل و نقل ریلی ادامه داد: تمام توان خود را برای جهش صنعت ریلی به کار خواهیم بست و در این حوزه اقدامات و اصلاحات زیادی انجام خواهد گرفت.

معاون راه و شهرسازی افزود: در سال های گذشته تصمیمات بر زمین مانده زیادی در راه آهن انباشته شده و تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا مشکلات با سابقه بلندمدت را یک به یک حل کنیم تا عقب ماندگی های تاریخی جبران شود.

صالحی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت رفع مشکلات کارکنان شرکت تراورس گفت: در گام اول سعی شد تاخیر پرداخت حقوق کارکنان تراورس جبران و حقوق ها به موقع پرداخت شود. در گام دوم با توجه به وظایف مهم شرکت تراورس، تلاش بر این است که این شرکت به راه آهن بازگردانده شود تا بتواند نقش خود را به درستی انجام داده و انگیزه کارکنان آن نیز افزایش یابد.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی اظهار داشت: همه کارکنان راه آهن به خصوص کارکنان عملیاتی، خدوم و زحمت کش هستند که در شرایط بسیار سخت کار می‌کنند و تلاش داریم شرایط کاری کارکنان را بهبود ببخشیم.
معاون راه و شهرسازی همچنین بر رعایت استانداردهای ایمنی برای افزایش رفاه مردم، لزوم توجه به استانداردهای بهره‌برداری در افتتاح پروژه ها و جانشین‌پروری در منابع انسانی تاکید کرد.

به گزارش شرکت راه آهن، صالحی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود این که راه آهن ایران قدمت تاریخی نزدیک به صد سال دارد اما به جایگاه خود نرسیده است که در تلاش هستیم با همت تمام کارکنان و مدیران، راه آهن به جایگاه واقعی خود برسد.