شناسهٔ خبر: 104625 - سرویس مسکن و شهرسازی

همزمان با دهه فجر انجام شد؛

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید صدرا

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیت همراه همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر از شهر جدید صدرا بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیت همراه ضمن بازدید از پروژه های عمرانی شهر جدید صدرا اعم از پروژه های اقدام ملی ماهور ۱ و ۲، پروژه بزرگراه تنگ قره پیری، زمین شرق صدرا و باغ های اهل بیت؛ در نشستی با مدیران و مسئولان شهری و منطقه ای به بررسی مشکلات موجود پرداختند.

جعفری همدلی بین مسئولین را مهمترین انگیزه پیشرفت در شهرهای جدید دانست و گفت: مسئولین شهر صدرا با ایجاد ظرفیت همدلی های بیشتر راه را برای خدمت رسانی هموارتر سازند.

وی ضمن تاکید بر نقصان هویت شهری در شهرهای جدید تاکید کرد: ما به دنبال مسکن سازی صرف نیستیم بلکه شهرهای جدید ایرانی – اسلامی با هویت و نماد شهری می خواهیم.

جعفری شهرهای جدید را دستاورد یک تفکر انقلابی دانست و اضافه کرد: با مطالعه سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تکلیف ما در چهل ساله دوم انقلاب شکوهمند اسلامی مشخص می شود.

وی ضمن یادآوری شعار سال با موضوع رفع موانع در تولید خاطرنشان کرد: ما در شهرهای جدید به نگاه تسهیل گری استانداری ها بسیار نیازمندیم و امیدواریم با وجود دیدگاههای مختلف کارشناسی، سند خدمت اولویت بندی شده و نگاه بخشی نگر به نگاه جامعه نگر تغییر کند.

وی ضمن تاکید بر راه اندازی کمیته های تخصصی در شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد مسکن در کنار ایجاد محیط سالم برای زیست اسلامی تکلیف ما در شهرهای جدید است و با راه اندازی کمیته های تخصصی، شهری خودکفا و درآمدزا با پتانسیل های بالا خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تفسیر بحث فرهنگی در شهرهای جدید خواستار بهره مندی از فضاهای فرهنگی و ورزشی با نظارت هرچه بیشتر بسیج و سپاه و حضور بیشتر طلاب در فضاهای شهری شد و گفت: با نظارت و حضور پررنگ تر بسیج و سپاه بستر زیست اسلامی در شهرهای جدید محیا و هویت ایرانی – اسلامی پررنگ تر خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مدیریت ها و فعالیت های گسترده شهرداری در شهر صدرا گفت: ما دست شهرداریها را در شهرهای جدید می بوسیم چراکه شهرداریها با وجود تمام مشکلات و نواقص از هیچ گونه خدمتگزاری و همکاری دریغ نمی کنند.

عزیزاله روشن سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این نشست طی سخنانی ضمن اشاره به تاریخچه شکل گیری شهر صدرا گفت: در طرح جامع شهر صدرا و در زمان شکل گیری این شهر جدید ، حریم شهر ۱۷هزار هکتار بوده است که طی سالهای گذشته متاسفانه با خارج شدن شرق صدرا از طرح جامع و دیگر تغییرات صورت پذیرفته حریم شهر در حال حاضر به ۱۳هزار و ۷۰۰ هکتار تقلیل یافته است.

وی بزرگترین چالش بر سر راه شرکت عمران در شهر صدرا را چالش تأمین زمین دانست و خاطرنشان کرد: طرح های مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی سه طرح عظیمی هستند که در شهر صدرا به اجرا در آمده اند و تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت این شهر داشته اند بطوریکه سرعت رشد جمعیت سالانه شهر صدرا ۱۵ درصد تخمین زده می شود که در حال حاضر این شهر جدید جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر را در خود جا داده است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن ۱۲هزار نفر متقاضی نهایی طرح اقدام ملی و ۱۱۲ هزارنفر متقاضی طرح نهضت ملی معضل کمبود زمین به طور جدی در این شهر جدید محسوس است.

روشن در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پروژه های در دست اقدام شرکت عمران در شهر صدرا گفت: شرکت عمران صدرا در حال حاضردر بخش راهسازی و زیربنایی هزار میلیارد تومان و در بخش روبنایی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده در دست اجرا دارد که با تمام قوا در راستای محقق نمودن آن تلاش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نژادیان نیز در این نشست دغدغه های مردم شهر صدرا را بیان کرده و گفت: صدرا به مانند دیگر شهرهای جدید کشور با وجود قومیت های مختلف جمعیت فرهنگی ناهمگونی دارد که روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: با وجود سه طرح مسکنی که در شهر صدرا در حال اجرا می باشد متاسفانه زیرساخت های لازم اعم از درمانگاه، مسجد و مدرسه کفاف این جمعیت رو به رشد را نمی دهد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید وی همچنین دیگر درخواست های مردمی من جمله تامین آرامستان در شهر صدرا و استقرار فرمانداری در این شهر جدید را به مسئولین حاضر در جلسه انتقال داد.