شناسهٔ خبر: 104626 - سرویس مسکن و شهرسازی

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور:

هسته اولیه تشکیل شهر جدید نایبند با اجرا طرح نهضت ملی مسکن کلید می‌خورد

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: هسته اولیه تشکیل شهر جدید نایبند با اجرای طرح نهضت ملی مسکن کلید می‌خورد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری در نشست بررسی وضعیت شهرجدید نایبند شهرستان عسلویه با حضور اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر های جدید و همچنین اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر و مجری شهر جدید نایبند اظهار کرد: سفر به شهرستان عسلویه فرصتی بود تا آخرین وضعیت شهر جدید نایبند و چالش‌های فراروی احداث آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: توجه ویژه به راهبردهای توسعه، نگاه کلان به شهر جدید نایبند و بازنگری مجدد و کلی در فرآیندهای اجرایی با توجه به مشکلات موجود با شهرهای مجاور و اتفاقاتی که در منطقه عسلویه رخ داده با لحاظ دغدغه های عمومی مردم منطقه مجددا می بایست به شکل ویژه توسط هیئت مدیره پیگیری و مورد مطالعه قرار گیرد.

جعفری ادامه داد: همچنین باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل مطالعات مرتبط با موضوع‌های شهر جدید نایبند اقدام شود.

وی گفت: در این راستا باید پیشنهادات و راهبردهای اجرایی جدیدی برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی پیرامون شهر جدیاپد نایبند ارائه شود.

جعفری گفت: مشخص کردن اهداف ایجاد شهر و تعیین پیشانی ورودی شهر جهت معرفی دقیق تر شهر در تعامل کاملا نزدیک با مردم منطقه و با هدف رفع نگرانیهای احتمالی آنها باید به صورت مطلوبی محقق شود.

وی گفت: در فرایندهای احداث شهر نایبند ضمن رعایت قوانین و مصوبات بالا دستی و مصالح ملی و منطقه ای باید از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش نگرانی مردم و یا سو استفاده عده ای خاص می شود، جلوگیری شود.