شناسهٔ خبر: 104830 - سرویس وزارتی

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفت؛

افتتاح ۵۰۰ پروژه حوزه حمل و نقل با دستور وزیر راه و شهرسازی

وزیر وزیر راه و شهرسازی با حضور معاونان حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به صورت ویدیو کنفرانس به مناسبت دهه فجر، دستور افتتاح ۵۰۰ پروژه در حوزه‌های بنادر و دریانوردی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، فرودگاهی، ساخت و توسعه و هواشناسی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین افتتاح آنلاین پروژه‌های عمرانی حوزه حمل و نقل، هجدهم بهمن ماه، همزمان با دهه مبارک فجر، با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی انجام شد.

در این جلسه با حضور علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور،‌ به دستور وزیر راه و شهرسازی،۳۰ پروژه بندری، در بنادر امام خمینی (ره)،‌ بوشهر،‌ گناوه،‌ چابهار، شهیدرجایی و بندرانزلی به ارزش ۶۶۰ میلیارد تومان افتتاح شد که فیروزی معاون استاندار هرمزگان و محمدی کرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان به شکل ویدئو کنفرانسی در این جلسه حضور داشتند.

همجنین ۳۸۸ پروژه شامل هوشمندسازی،‌ پروژه پایانه‌های مرزی،‌ عملیاتی‌سازی سه پروژه تکمیل پاسگاه پلیس راه،‌ افتتاح سه پروژه نمازخانه‌های بین راهی،‌ انجام ۱۰۵ پروژه به طول ۱۱۶۸ کیلومتر در حوزه بهسازی آسفالت راه‌های کشور،‌ احداث ۱۹ مجتمع خدمات رفاهی و پروژه‌های ساخت و نگهداری راه‌های روستایی در حوزه حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۱۹۳۳ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که به دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و با حضور داریوش امانی،‌ رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور مورد بهره برداری قرار گرفت. 

در ادامه و در حوزه ریلی ۵۳ پروژه از جمله توسعه و نوسازی ناوگان، توسعه،‌ آموزش و  فناوری،‌بهسازی خطوط، نوسازی علایم و ایستگاه‌های راه آهن به ارزش ۲۶۷۲ میلیارد تومان با دستور رستم قاسمی و با حضور سید میعاد صالحی،‌ مدیرعامل شرکت راه آهن به بهره برداری رسید.

۱۵ پروژه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل شامل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور و راه اصلی، تقاطع غیر هم سطح به ارزش ۱۱۶۶ میلیارد تومان با حضور خیرالله خادمی، رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و توسط معاون عمرانی استانداری و مدیر کل خراسان جنوبی افتتاح شد.

در پایان این جلسه توسعه و بهسازی سطوح پروازی و فرودگاه‌های بندرعباس، زاهدان، سراوان و خرم آباد به تعداد ۸ پروژه و با ارزش ۳۰۱ میلیارد تومان در فرودگاه زاهدان با حضور سیاوش امیرمکری،‌مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و شش پروژه هواشناسی ایستگاه فرودگاهی و ایستگاه اقلیم شناسی با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان در گیلان به دستور وزیر و با حضور سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.