شناسهٔ خبر: 104833 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

ثبت نام بیش از ۳۰هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن بوشهر

طرح نهضت ملی مسکن بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بیش ۳۰هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ‌۳۲۰۰ ثبت نام مربوط به مجردین است.

فرامرز رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ثبت نام ۴۶۲۱۹ هزارمتقاضی در مجموع طرح های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰هزار و ۶۵۰ ثبت نام مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان بوده که ۳۲۰۰ مورد از ثبت نامی ها مربوط به مجردین ۲۳ الی ۴۵ سال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در مورد تامین زمین در استان گفت: تامین زمین حدود ۱۲ هزار واحد انجام شده و مابقی سهمیه ۴ ساله مسکن در مراحل مختلف بند الحاق و تغییر کاربری است.

 رستمی با اشاره به تعداد ۴۳ هزار واحد در نظر گرفته شده برای استان افزود: در شهرهای بوشهر، گناوه و کنگان کمبود زمین وجود دارد و تامین زمین این مناطق از شهرهای جدید عالیشهر و نایبند (سیراف) صورت خواهد گرفت، در ضمن برنامه ای برای احداث شهر جدید در استان وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در مورد آخرین پایش ثبت‌نامی‌ها گفت: از بین ۳۰۶۵۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۳ هزار نفر پایش شده اند که در مرحله افتتاح حساب و تخصیص پروژه هستند.

رستمی در مورد اقدامات انجام شده در مورد طرح اقدام ملی مسکن در استان  نیز خاطر نشان کرد: پروژه های اقدام ملی مسکن در شهرهای عالیشهر، گناوه، بوشهر، کنگان، دشستان، دیر، دیلم، تنگستان و خورموج  ۵ الی ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.