شناسهٔ خبر: 104883 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال در بنادر استان گیلان/ افتتاح سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات و محوطه‌سازی ترمینال کانتینری بندر انزلی/ ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۴۴ نفر

بندر انزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال در بنادر استان گیلان در پروژه های افتتاح شده در دهه فجر امسال خبر داد.

حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح چندین پروژه زیرساختی و توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در این استان، یکی از این پروژه‌ها را احداث سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی عنوان کرد و گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۴۰۴ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، این سیلو دارای ۹ کندو است و با بهره‌برداری از آن که زودتر از موعد ۲ ساله صورت گرفته است، زمینه اشتغال‌زائی مستقیم برای ۱۳ نفر و اشتغال‌زائی غیرمستقیم برای ۳۰ نفر فراهم شده است. همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها ظرف ۲ سال اخیر، با این پروژه میزان سرمایه‌گذاری به حدود مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین از اجرای محوطه‌سازی ترمینال کانتینری و تاسیسات زیربنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی بندر انزلی به عنوان یکی دیگر از طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر نام برد و گفت: این طرح  با اعتباری معادل ۹۱۰ میلیارد ریال طی ۳۰ ماه به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح پروژه، زمینه اشتغال‌زائی مستقیم برای ۸۰ نفر و اشتغال‌زائی غیرمستقیم برای ۲۱ نفر فراهم شده است.