شناسهٔ خبر: 104902 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

بهره برداری از۵ کیلومتر باقیمانده قطعه ۲ بزرگراه اهر-تبریز

169410023.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از افتتاح بزرگراه اهر- تبریز خبر داد و گفت: بمناسبت دهه مبارک فجر و همزمان با ۱۰ استان كشور ۵ کیلومتر از باقیمانده قطعه دو بزرگراه اهر – تبریز با حضور ویدیوكنفرانسی وزیر راه و شهرسازی افتتاح رسمی شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان شرقی)،مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از افتتاح بزرگراه اهر- تبریز خبر داد و گفت: بمناسبت دهه مبارک فجر و همزمان با ۱۰ استان كشور ۵ کیلومتر از باقیمانده قطعه دو بزرگراه اهر – تبریز  با حضور ویدیوكنفرانسی وزیر راه و شهرسازی افتتاح رسمی شد .

ابوالقاسم سلطانی ادامه داد: با این ۵  کیلومتر افتتاحی از بزرگراه اهر- تبریز، حدود ۹۱ درصداز مسیر ۹۰کیلومتری این بزرگراه به اتمام رسید .

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح و محدود بودن اعتبارات دولتی افزود: پروژه بزرگراه اهر- تبریز با مشکلات خاصی روبرو نبوده و تنها در اوایل آغاز به کار این پروژه، فعالیت پیمانکار به دور از انتظار بوده و از سویی تزریق اعتبار به این پروژه نیز دیرتر انجام گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی، با اشاره به اینکه بزرگراه اهر- تبریز در سال ۱۳۸۶ به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شده افزود: بزرگراه اهر- تبریز به طول ۹۰ کیلومتر و عرض ۲ خطه احداثی ۱۱ متر با ۷ دستگاه پل بزرگ و ۲۸۰ آبرو احداث شده است.

وی گفت: با آغاز ساخت بزرگراه اهر- تبریز در سال ۱۳۸۶، تا سال ۹۷ نزدیک به ۴۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و از سال ۹۷ تا کنون در کمتر از ۲ سال، بالای ۴۰ کیلومتر اضافه شده که در حال حاضر به ۸۷ کیلومتر رسیده است.