شناسهٔ خبر: 104972 - سرویس استان‌ها

همزمان با دهه مبارک فجر انجام شد؛

بخشی از محور اهواز- هفتگل- باغملک- ایذه چهارخطه شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل اداره راه و شهرسازی خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل اداره راه و شهرسازی خوزستان از چهارخطه شدن بخشی از محور اهواز- هفتگل- باغملک- ایذه همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا امیرپور، معاون مهندسی و ساخت اداره کل اداره راه و شهرسازی خوزستان، اظهار داشت: همزمان با ایام دهه فجر چهار پروژه شاخص در بخش راهسازی استان خوزستان به بهره‌برداری رسید که تسهیل کننده تردد و جابجایی مسافر و کالاهای اساسی و صادراتی محسوب می‌شوند.

وی اضافه‌کرد: در راستای اجرای بخش‌هایی از چهارخطه کردن محور اهواز، هفتکل، باغملک به ایذه، پروژه چهارخطه از کیلومتر ۲۷ تا ۳۳ بطول ۷ کیلومتر در محور باغملک به ایذه به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح‌کرد: همچنین پروژه باند دوم محور هفتکل به سمت باغملک به طول ۱۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است که مجموع اعتبارات اختصاص داده شده به این پروژه ها (محور اهواز، هفتکل، باغملک به ایذه) به منظور بهره برداری در ایام دهه فجر بالغ بر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است.

امیرپور خاطرنشان کرد: این محور یکی از محور های مواصلاتی پر تردد استان به شمار می آید که استان خوزستان را به استان چهارمحال بختیاری و اصفهان متصل می کند.

وی افزود: این مسیر یک محور پرتردد و حادثه خیز محسوب می شود که دارای ترافیک سنگینی بوده اما با اجرای این پروژه، ترافیک و تلفات جاده‌ای به حداقل خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: با افتتاح این پروژه و بهره برداری از آن شاهد کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی در این محور خواهیم بود.

وی بیان کرد: تکمیل چهار خطه این محور نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت چرا که محصولات کشاورزی مرغوب این منطقه در کوتاهترین زمان به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

امیرپور به اثرات مهم اقتصادی و اجتماعی اجرای طرح توسعه این محور اشاره کرد و افزود: اجرای کامل این محور باعث کاهش تصادفات رانندگی، کاهش طول مسیر، افزایش سطح ایمنی و سرعت جابجایی مسافران خواهد شد.

محور اهواز- هفتکل - باغملک - ایذه یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان خوزستان به شمار می‌رود و هر ساله شاهد حوادث ناگواری در این مسیر هستیم اما با اجرای پروژه‌های چهارخطه در این مسیر امید می‌رود که حوادث جاده‌ای در خوزستان به حداقل برسد.