شناسهٔ خبر: 105030 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۱۴۰۱ به طور کامل بسته خواهد شد/ پیش بینی پایان قطعه ششم پروژه آزادراهی شیراز - اصفهان تا اواخر سال آینده

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پرونده مسکن مهر در کشور گفت: حدود ۲۰۰ هزار واحد از مسکن مهر در کل کشور باقی مانده که در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ دیگر در کشور، مسئله‌ای به نام مسکن مهر نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در جریان سفر به استان فارس در بازدید از قطعه ٨ آزادراه شيراز - اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: محلی که ما الان در آن قرار داریم، پایان قطعه ششم و اواسط قطعه هفتم آزادراه اصفهان - شیراز است. برابر گزارش همکاران تا قطعه ششم که ورودی شهر شیراز است، پروژه ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. پیش‌بینی دوستان این است که حداکثر تا اواخر ۱۴۰۱ این پروژه به اتمام برسد.

وی افزود: قطعه هفتم نیز که خوشبختانه اخیرا مصوبه هیئت دولت در مورد آن و نیز قطعه هشتم دریافت شد، ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی شده است که در صورت تامین منابع، در پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

قاسمی ابراز امیدواری کرد همزمان قطعه هشتم آزادراه یادشده نیز که درواقع پایان آزادراه اصفهان - شیراز و شروع آزادراه شیراز - بوشهر است، با توجه به درج در قرارداد مربوطه و اخذ مصوبه هیئت دولت در این باره، با تامین اعتبار پیش برود و در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تکمیل رینگ کمربندی شیراز گفت: قبلا توافقی بین شهرداری شیراز، وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفته که البته گرفتار مشکلات اجرایی شده است. انشاءالله امشب در جلسه‌ای که با استاندار و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، موضوع را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی در مورد ترمینال فرودگاه شیراز هم یادآور شد: بر اساس توافق قبلی، وزارت راه و شهرسازی در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درباره مابقی پروژه هم امشب بحث خواهیم کرد و انشاالله بتوانیم آن را تکمیل کنیم، چون این مسئله جزو نیازمندی‌های جدی و فوری فرودگاه شیراز به شمار می‌رود.

قاسمی با بیان اینکه کلنگ‌زنی حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در شیراز در حوزه بازآفرینی شهری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بخشی از این پروژه امروز شروع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: در زمینه نهضت ملی مسکن در استان فارس، تصمیم جدی گرفته خواهد شد تا این عقب‌ماندگی جدی را که استان دچار آن شده است، جبران کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت طرح ملی مسکن مهر در کشور هم گفت: مسکن مهر باقیمانده در کل کشور حدود ۲۰۰ هزار واحد است و تصمیماتی که در شورای عالی مسکن برای آن گرفته شد، این بود که ما این ۲۰۰ هزار واحد را حتما تمام کنیم و فکر می‌کنم در پایان سال ۱۴۰۱ ما دیگر مسئله‌ای به نام مسکن مهر نداشته باشیم.