شناسهٔ خبر: 105197 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در کرمانشاه

وزیر راه وشهرسازی در کرمانشاه وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در کرمانشاه خبر داد و گفت:‌ با همکاری صمیمانه میان این وزارتخانه و بنیاد مستضعفان، این نهاد در سطح کشور بیش از هزار هکتار را در اختیار مردم گذاشته تا طرح نهضت ملی مسکن دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه وشهرسازی، صبح روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در شهرک دولت‌آباد شهر کرمانشاه، گفت:‌ با این اقدام حل مشکلات زندگی مردم خصوصا ‌آن‌هایی که در حوزه مسکن در انتظار بودند، شروع خواهد شد.

وی افزود: براساس سهمیه بندی که وجود داشته، مقرر شد در استان کرمانشاه حدود ۱۶۰هزار واحد طی چهار سال ساخته شود که به لطف خدا و با پیگیری مسئولان عملیات ساخت ۱۸هزار واحد آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر که طی یکماه آینده و در ابتدای سال جدید عملیات ۲۰هزار واحد جدید نیز شروع خواهد شد، عنوان کرد: در این صورت می‌توانیم سقف دوساله را در استان داشته باشیم و همانطور که تعهدات دولت ونیاز مردم است، ‌برنامه خود را در وزارت راه وشهرسازی پیش ببریم.

قاسمی تصویب قانون جهش مسکن توسط مجلس را امری مطلوب خواند و اظهار کرد:‌ امیدوارم بتوانیم تعهدی که به مردم دادیم را به ثمر برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز این آیین در زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان صورت گرفت، گفت: این نهاد در سطح کشور بیش از هزار هکتار را در اختیار مردم گذاشته تا طرح نهضت ملی مسکن دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: واحدهای شهرک دولت آباد در کرمانشاه را خود بنیاد مستضعفان می‌سازد و این امر اطمینانی را برای ما و مردم ایجاد می‌کند.

قاسمی همکاری بنیاد مستضعفان با وزارت راه و شهرسازی را صمیمانه خواند و گفت: مهندس پرویز فتاح،‌ رییس بنیاد مستضعفان به پیشنهاد خود در راستای کمک به طرح نهضت ملی مسکن گام برداشت و پیش از این و در گذشته چنین مساله و همکاری ای وجود نداشت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از نمایندگان مجلس قدردانی و عنوان کرد: امیدوارم نمایندگان در بودجه آینده نیز به بودجه مسکن به صورت ویژه نگاه کنند تا قطاری که در سطح کشور در حال حرکت است را سرعت دهیم.