به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)سید محسن حمزهلو با انتقاد از رویه فعلی، ساخت دیوار حائل در محل ترانشه را جزو مسئولیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد و افزود: این شبکه ریلی ظرفیت اتصال به راه آهن اروپا را دارد و یک کریدور مهم را تشکیل میدهد و درصورت توسعه شاهد افزایش سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در لجستیک و ترانزیت بین الملل خواهیم بود.
جلسه بررسی ابعاد حادثه قطار ارومیه –مراغه پس از تشکیل کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی، با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و اعضای کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد گروه های کارشناسی با شناسایی ترانشه های ناامن و انجام اقدامات ایمنی در مسیر راه آهن ارومیه- مراغه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
چهارشنبه هفته گذشته دیزل مسافری قطار تهران- ارومیه در نزدیکی ایستگاه رشکان به علت ریزش ترانشه خاکی از خط خارج شد که خوشبختانه خسارت جانی درپی نداشت.