شناسهٔ خبر: 105234 - سرویس استان‌ها

طی ۱۰ ماهه سالجاری؛

بیش از ۵۱ هزار کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی استان كرمان صادر شده است

بیش از 51 هزار کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی استان كرمان صادر شده است سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: ۵۱ هزار و ۱۶۰ کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین استان كرمان طی ۱۰ ماه امسال صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزايش داشته است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، مسلم سمندری افزود: از این تعداد، ۸ هزار و ۶۴۰ کارت پس از رفع نواقص ناوگان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصريح كرد: ۱۲ هزار و ۲۹۳ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین نیز به دلیل داشتن نواقص، رد شدند که ۶۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سمندری با اشاره به اين كه در این مراکز مواردی از جمله وضعيت ظاهری، تست ترمز، انحراف محور (سیستم های هیدرولیکی، چرخ ها، تعادل)، زيربندی، تست دود، تست چراغ، تست صدا و.... بررسی می شود،.خاطرنشان كرد: ۶ مرکز معاینه فنی ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین در شهرستان های سيرجان، انار، رفسنجان، بم و دو مركز در كرمان فعاليت دارند كه يك مركز هم در شهرستان زرند تاسيس و در شرف بهره برداری است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان، اعتبار برچسب صادر شده معاینه فنی ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین را براي خودروهای بالای ۱۰ سال سه ماه عنوان كرد و افزود: خودروهای باعمر زير ۱۰ سال ۶ ماه مدت اعتبار معاينه فنی دارند.

وی يادآور شد: معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا دارد و رانندگان ناوگان عمومی مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند كه در اين راستا هر فصل کمیته مشترکی متشکل از اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و حفاظت محیط زیست، پلیس راهور و دفتر فنی استانداری به شکل دوره ای و مستمر از مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین بازدید می کنند.

انتهای پیام/