شناسهٔ خبر: 105238 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

صدور بیش از 2600 فقره کارت هوشمند ناوگان حمل بار و مسافر در سیستان و بلوچستان

صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۲ هزار و ۶۲۳ فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر در ۱۰ ماهه سال جاری در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از این تعداد ۵۱۵ فقره کارت هوشمند ویژه رانندگان و ناوگان باری و تعداد ۲ هزار و  ۱۰۸ فقره کارت هوشمند نیز مربوط به رانندگان و ناوگان بخش مسافری در این مدت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است افزود: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای محسوب می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد، تصریح کرد: امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت های هوشمند رانندگان است.

باقری اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای در حال حاضر به صورت غیر حضوری تمدید می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۱۳ نفر راننده باری و مسافری و همچنین ۱۰ هزار و ۲۷۹ دستگاه ناوگان باری و مسافری، در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می نمایند.