شناسهٔ خبر: 105315 - سرویس هوایی

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛

فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ افتتاح شد

محمد محمدی بخش با حضور معاون وزیر فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،روزگذشته با حضورمحمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امیر مکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مدیران فرودگاهی و مقامات کشوری و لشگری؛ فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ افتتاح شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم افتتاح فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، خصوصا شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و شهدای سرافراز نیروی دریایی سپاه و همچنین تبریک ایام الله دهه فجر، ایام ماه مبارک رجب، خجسته میلاد حضرت علی(علیه السلام) و روز پدر گفت: فکر می کنم خداوند متعال بهترین ایام و بهترین زمان را انتخاب کرد که بعد از سال‌ها تلاش، کوشش و فداکاری، امروز به دست با کفایت رزمندگان اسلام و محبین   امیرالمومنین(علیه السلام) در شب میلاد ایشان، این فعالیت و این ماموریت الحمدالله به انجام رسید، شروع شد و ان شاالله استمرار داشته باشد.

محمدی بخش ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای بسیار فرماندهان و مجموعه نیروی دریایی سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح در پذیرش مسئولیت، افتتاح فرودگاه استراتژیک تنب بزرگ و اختصاص فرودگاه به پرواز هواپیماهای مسافربری، اظهارامیدواری کرد نتیجه عملی این اقدام برای مردم عزیز، رزمندگان و خانواده های آنها مثمر ثمر باشد و به کوری چشم دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، مملکت امام زمان، صاحب هواپیما و صاحب سبک باشند و در یک جزیره کاملا ایرانی و به نام امیرالمومنین (علیه السلام)  فعالیت های خود را آغاز کنند.

معاون وزیر با اشاره به توطئه های دشمنان برای جلوگیری از عملیاتی شدن فرودگاه و فداکاری های دست اندرکاران برای افتتاح فرودگاه استراتژیک تتب بزرگ بیان کرد: امروز بالاترین تراز استاندارد و توان عملیاتی درون نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که این هواپیما می تواند در این باند تاکتیکی نشست و برخاست کند.  
وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی دست اندرکاران اعم از مقامات کشوری و لشگری، گفت: افتخار داریم گواهینامه عملیاتی فرودگاه تنب بزرگ را در قالب سازمان هواپیمایی کشوری تقدیم شما کنیم و با افتخار اعلام کنیم که فرودگاه تنب بزرگ قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای مسافری را دارد و دارای گواهینامه معتبر از سازمان هواپیمایی کشوری است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با توان بالای عملیاتی که در همه مجموعه های دست اندرکار وجود دارد، ضمن رفع کاستی های موجود، پروازهای فرودگاه شبانه روزی انجام شده و برای آسایش و رفاه مردم خدمت رسانی صورت گیرد.

لازم به ذکر است؛ این فرودگاه متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و با طول باند ۲۱۵۰ متر آماده پذیرش هواپیماهای تا رده امبرایر۱۴۵ است.

گفتنی است؛ مجوز استفاده هواپیماهای غیرنظامی از این فرودگاه پس از انجام ممیزی های مربوطه و احصا استانداردها توسط ریاست سازمان صادر و مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، این فرودگاه در فاصله۸۰ مایلی از فرودگاه بندرعباس در دهانه تنگه هرمز قرار دارد و مجوز پرواز هواپیماهای غیرنظامی از فرودگاه تنب بزرگ در راستای خدمات رسانی به خانواده های مستقر در این جزیره صادر شده است.