شناسهٔ خبر: 105370 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

رشد ۲۹ درصدی اعتبارات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

مهدی سینایی - اصفهان رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در یکسال گذشته اعتبارات ملی این اداره‌کل بیش از ۲۹ درصد افزایش و اعتبارات استانی نیز حدود ۱۶۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی سینایی رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بودجه چارچوبی را برای تنظیم سیاست‌های دولت و سازمان‌ها فراهم می‌کند اظهار کرد: بودجه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از منابع ملی و استانی تامین می‌شود، که اعتبارات ملی آن از طریق وزارت راه و شهرسازی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبادله موافقتنامه و به استان ابلاغ می‌شود و برای اعتبارات استانی نیز مبادله موافقتنامه از طریق این اداره‌کل با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام می‌پذیرد.  

 وی اذعان داشت: طی سال‌های گذشته بودجه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان کاملا متاثر از شرایط کشور تغییر کرده است به نحوی که از سال ۱۳۹۴ اعتبارات عمرانی روندی نزولی داشته اما خوشبختانه از سال ۱۳۹۸ این روند تغییر و رو به افزایش بوده است.  

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افزایش بیش از ۲۹ درصدی اعتبارات ملی این اداره‌کل در یکسال گذشته، گفت: اعتبارات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از افزون بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به بیش از سه هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است این در حالی است که تخصیص از افزون بر یکهزا و ۷۹۳ میلیارد ریال به بیش از ۷۲۸ میلیارد ریال رسیده و بیشتر از ۵۵ درصد کاهش داشته است.  

 وی با بیان اینکه روند اعتبارات استانی در یکسال گذشته از افزایش قابل توجه بر خوردار بوده و حدود  ۱۶۹ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: خوشبختانه تخصیص اعتبار نیز در این بخش رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و از بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال به بیش از ۴۰۷ میلیارد ریال افزایش داشته است که حدود ۱۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.  

 سینایی در خصوص توزیع اعتبار و تخصیص در بخش‌های مختلف اذعان داشت: در سال ۱۴۰۰ در اعتبارات استانی، بخش سه درصد نفت و گاز کمترین سهم را دارد علی‌رغم اینکه این بخش در سنوات گذشته بیشترین تخصیص را داشته است.  

 وی با بیان اینکه امسال اعتبارات استانی و اعتبارت ترمیمی نمایندگان مجلس بیشتر از ۸۰ درصد تخصیص داشته‌اند گفت: در مجموع اعتبارات استانی در سال گذشته از مبلغ بالغ بر ۲۷۳ میلیارد ریال به بیش از ۷۳۳ میلیارد ریال افزایش قابل توجهی داشته است.  

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در بخش اعتبارات ملی نیز ساخت و توسعه راهها بیش از یکهزار و ۲۵۹ میلیارد ریال اعتبار و افزون بر ۵۷۶ میلیارد ریال تخصیص، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموع بیش از ۶۹۴ میلیارد ریال اعتبار و بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال تخصیص و توسعه راه‌های كويری بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار و ۳۵ میلیارد ریال تخصیص داشته است.