شناسهٔ خبر: 105383 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

بارش پراکنده برف در استان‌های غربی کشور/ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر فردا

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی، جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد و گفت: بعدازظهر امروز در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات غربی البرز احتمال بارش برف به شکل پراکنده وجود دارد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز، جمعه، ۲۹ بهمن و روزهای آتی را تشریح کرد.

رفیعی از ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر فردا شنبه خبر داد و افزود: به تدریج در مناطق غرب و جنوب غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر بارش‌ها همراه با وزش باد شدید موقت و رعد و برق می‌شود و در مناطق سردسیر نیز به شکل برف خواهد شد.

 کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود و در شمال فارس و بخش‌های مرکزی کشور هم بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: روز دوشنبه به تدریج مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش خواهند داشت و مناطقی از شمال شرق کشور نیز در روز سه شنبه بارش پراکنده را دارند و این سامانه از کشور خارج می‌شود.

رفیعی با اشاره به وزش باد شدید در کشور عراق طی روزهای شنبه و یکشنبه، از احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب غرب کشورمان خبر داد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز دوشنبه در مناطقی از مرکز کشور، جنوب شرق و دامنه جنوبی البرز و روز سه‌شنبه نیز در بخش‌هایی از جنوب شرق و دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گفته رفیعی، از اوایل وقت امروز نیمه‌شرقی خلیج فارس مواج خواهد شد و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و روز سه شنبه علاوه بر خلیج فارس و تنگه هرمز، دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های این کارشناس هواشناسی، طی روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر روند افزایش دما بین ۶ تا ۸ درجه را شاهد هستیم.

وی افزود: آسمان تهران امروز ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و در برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

رفیعی گفت: گرم‌ترین ساعت امروز به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز برای فردا ۵ درجه زیر صفر پیش بینی شده است.