شناسهٔ خبر: 105388 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی منتشر کرد؛

بارش برف و باران از روز یکشنبه/احتمال کولاک برف و اختلال در تردد

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید سامانه بارشی و بارش برف و باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید سامانه بارشی و بارش برف و باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کولاک برف و مه از روز یکشنبه اول اسفند ماه تا پایان روز دوشنبه دوم اسفند خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه منطقه اثر این سامانه بارشی برای روز  یک‌شنبه، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های البرز، گیلان و تهران خواهد بود.

همچنین روز دوشنبه، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و شرق سمنان درگیر این سامانه می‌شوند.

سازمان هواشناسی اثر مخاطره این سامانه را لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، تاخیر و احتمال لغو پرواز پیش‌بینی کرده است.

اجتناب از سفرهای غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی از توصیه‌های سازمان هواشناسی برای این روزهاست.