شناسهٔ خبر: 105411 - سرویس استان‌ها

طی ده ماهه سال جاری صورت گرفت؛

کنترل ۱۴۷۷ ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در استان

بازرسی ایمنی و ترافیک.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای طرح کنترل بر تردد وسایل نقلیه در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی رجایی فرد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز نزدیک به ۱۵۰۰ وسیله نقلیه عمومی در استان مورد کنترل و نظارت قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: به منظور بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجراست.

رجایی فرد اضافه کرد: در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش نشانی، ترمز، لاستیک، اسناد و مدارک حمل و نقلی، صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ادامه داد: این کنترل ها در محل پایانه های مسافری، مراکز معاینه فنی و محل پاسگاه های پلیس راه هر یک از شهرستان های استان انجام میگردد.

رجایی فرد تاکید کرد: این طرح به صورت گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و پلیس راه در تمامی محورهای مواصلاتی پرخطر و پر تردد در جهت تشدید کنترل های میدانی ناوگان عمومی حمل و نقل و کنترل مدارک و تجهیزات ایمنی آنها در طول راه ها و محل‌های توقف پایانه های مسافری، مقابل پلیس راه ها انجام شده است.

وی افزود : از ۱۴۷۷ مورد وسایل نقلیه عمومی کنترل شده، تعداد ۹۹۴ مورد حمل مسافر اضافه بر ظرفیت، ۸۰۲ مورد کمبود تجهیزات ایمنی و ۳۲۳ مورد عدم کمربند ایمنی سالم به تعداد صندلی ها به عنوان تخلف احصا که پس از بررسی جهت اعمال قانون به دبیرخانه طرح در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارسال شد.

انتهای پیام/