شناسهٔ خبر: 105429 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

شریان های حیاتی استان اردبیل جان تازه‌ای گرفتند

محبوب حیدری - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه های سه راهی صحرا رضی - گرمی - بیله سوار و سه راهی سربند به مشگین شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: اگر ما کل کشور۱۰ تا پروژه راه ، ماده ۲۳ اخذ کرده باشد مطمئنا اخذ ۲ مورد مجوز ماده ۲۳ برای پروژه سه راهی صحرا رضی - گرمی - بیله سوار و پروژه سه راهی سربند به مشگین شهر در استان اردبیل است.

وی گفت: واقعا این اتفاق نمی افتاد مگر با حمایت و تلاش استاندار اردبیل ، نمایندگان استان و رییس سازمان برنامه و بودجه استان و این کار بسیار تاثیر گذار بود بر استان و به نظر من در حوزه راه واقعا در سالجاری اتفاق های شاخصی افتاده مخصوصا در اخذ ماده ۲۳ این برای این دو پروژه.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: خوشبختانه مصوبات سفر رییس جمهور در اردبیل بند به بند محقق شد و بیشتر از اعتباری که قرار بود در سال ۱۴۰۰ اختصاص یابد این مهم اتفاق افتاد و مابقی برای سال بعد موکول شد.

حیدری ادامه داد: بند قیر مصوب صد در صد تخصیص یافته بطوریکه ۲ هزار میلیارد ریال بصورت نقد ، دویست میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای پروژه های راه و ۳۸۰ میلیارد ریال به بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم نجف زاده اردبیل برای پروژه های راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: با رسیدن این تخصیص هم سرعت پیشرفت پروژه ها و هم اعتماد پیمانکاران نسبت به اداره کل راه شهرسازی استان بیشتر می شود و قطعا این پیگیری ها همانند امسال که ۵۰ کیلومتر در بحث توسعه بزرگراهها انجام دادیم سال بعد هم حتی بیشتر انجام دهیم و خدمت مردم عزیز استان تقدیم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: واقعا جا دارد تشکر کنم از تمامی عزیزانی که زحمت کشیدند که این اقدامات بسیار مهم در استان اتفاق بیافتد که ظرف ۲ الی ۳ ماه بعد از سفر رییس جمهور بسیار بسیار بیشتر از مصوبات سفر ، تخصیص به پروژه ها تعلق یابد و با پیگیری که در دو هفته گذشته با همکاری استاندار و نمایندگان مجلس داشتیم ۳۵۰ میلیارد تومان به پروژه هایی که قرارگاه خاتم با ما همکاری دارند تهاتر نفتی لحاظ شد.

حیدری ادامه داد: از این بودجه قرارشد ۱۸۰ میلیارد تومان برای راه اردبیل - سرچم ، نزدیک ۷۰ میلیارد برای پروژه گرمی به بیله سوار و نزدیک ۱۰۰ میلیارد هم برای پروژه اردبیل - مشگین شهر که این اقدامات بسیار مهمی در حوزه راه است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موضوع به دنبال ماده ۵۶ برای پروژه ها بودیم که بانک صادرات متولی آن است در چند روز آینده با اقدامات انجام شده قسط اول وام را برای احداث باند دوم اردبیل - سرچم به اداره کل راه و شهرسازی استان واریز می کند و این موضوع اتفاق نمی افتاد مگر اینکه همه دستگاه های متولی بسیج نمی شدند که در این زمینه شخصا با استاندار اردبیل دو بار به بانک صادرات رفتیم، چندین بار هم با همراهی رییس سازمان برنامه و بودجه استان به سازمان برنامه و بودجه رفتیم.

حیدری افزود: در این خصوص و چندین بار جلساتی در مجلس به همراه نمایندگان مردم شهرهای اردبیل ، نیر و نمین و سرعین برگزار شد و به همراهی همه عزیزان این اتفاقات مهمی در حوزه راه استان اردبیل افتاد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: موضوع بعدی در مورد ماده ۵۶ پروژه کلور درام است که بعد از پیگیری های مکرر ، در بانک مسکن مصوب و قرارداد کار امضاء و تحویل بانک مسکن شد.

وی تاکید کرد: ۴ هزار میلیارد ریال حمایت مالی بانک صادرات به پروژه احداث باند دوم اردبیل به سرچم ، یک هزار میلیارد ریال حمایت مالی بانک مسکن به پروژه کلور - درام ، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تهاتر نفتی کمک بسیار تاثیر گذار در سرعت انجام پروژه ها و تکمیل آنها نقش بسزایی دارد.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: ما تمام انرژی خود را می گذاریم قبل از پایان سالجاری با مساعد شدن شرايط جوي با نصب گارديل، علايم ايمني و خط‌كشي در۵۰ كيلومتر بزرگراه آماده شده برای بهره برداری در سطح استان بتوانيم در آستانه سال نو با افتتاح آن تحويل اهالي استان، گردشگران و مسافران نمائیم.