شناسهٔ خبر: 105433 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان خبر داد:

عملیات اجرایی احداث پل بزرگ کروییه رویدر تا پایان سال جاری آغاز می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان خبر داد؛ عملیات اجرایی احداث پل بزرگ کروییه رویدر تا پایان سال جاری آغاز می شود مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان که با همراهی احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از راه های روستایی بخش رویدر شهرستان بندرخمیر بازدید کرد، از آغاز عملیات اجرایی احداث پل بزرگ کرویه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان؛ یوسف عابدینی با اشاره به اینکه این بازدید به منظور بررسی میدانی آخرین وضعیت محورهای روستایی به مرکز بخش و شهر رویدر انجام شد، گفت: در این بازدید حد فاصل دو راهی گوین تا کروییه و از کروییه تا ورودی شهر، از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص تکمیل و بهسازی این محور با مشخصات راه اصلی تصمیم‌گیری شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان خاطرنشان کرد: مناقصه عملیات اجرایی بهسازی این مسیر در حال انجام است و پس از طی مراحل قانونی تا سوم اسفندماه پیمانکار پروژه مشخص و کار بهسازی آن شروع خواهد شد.

عابدینی با اعلام اینکه در این بازدید از محل احداث پل بزرگ کروییه با چهار دهانه ۳۶ متری به طول ۱۴۴ متر نیز بازدید شد اظهار داشت: مناقصه این پل نیز برای مرحله هشتم در حال برگزاری است و انشاالله تا ۱۲ اسفندماه سال جاری به سرانجام خواهد رسید امیدواریم تا پایان سال جاری عملیات اجرایی احداث پل آغاز گردد. وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده و همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، قطعات فلزی دال پل(تابلیه) پس از حمل در محل احداث پل تخلیه شده است.

یوسف عابدینی خاطرنشان کرد: مقرر شد اجرای روکش آسفالت سه و نیم کیلومتر از مسیر در حدّفاصل روستای کرویه طی هفته های آتی اجرا شود و آبنمای مسیر بستوییه موسوم به آب نمای پاسگاه نیز با مشارکت خیرین محلی، شرکت سیمان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در ادامه از بررسی وضعیت مسیرهای دسترسی بین محلات روستای کهورستان که از بزرگترین و پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان بندر خمیر است و همچنین همکاری جهت آسفالت مسیر مذکور با مشارکت دهیاری خبر داد.

براساس این گزارش ارزیابی ابنیه فنی موجود در محورهای روستایی و پیگیری های لازم به منظور تخصیص اعتبار جهت رفع مشکلات این راه‌ها از دیگر محورهای این بازدید بود. گفتنی است این بازدید با همراهی احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی رضایی لری معاون فنی راههای روستایی و علیرضا محمدی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان انجام شد.