شناسهٔ خبر: 105451 - سرویس بنادر و دریانوردی

در نشست بررسی عملکرد یگان حفاظت سازمان بنادر مطرح شد:

دستورالعمل یگان حفاظت سازمان بنادر متناسب با ماموریت‌ها و برنامه‌های جدید سازمان بنادر نهایی می‌شود/ تاکید بر رفع خلاء نظارت و کنترل یگان حفاظت بر سواحل کشور

نشست بررسی عملکرد یگان حفاظت سازمان بنادر معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تدوین دستورالعمل یگان حفاظت سازمان بنادر؛ متناسب با ماموریت‌ها و برنامه‌های جدید سازمان بنادر نهایی می‌شود، گفت: به مدد حضور و فعالیت یگان حفاظت بنادر، تاکنون هیچ اتفاق بد و ناگواری در بنادر کشور گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در نشست بررسی عملکرد یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، گفت: تا پیش از تبدیل مجموعه گارد بنادر به یگان حفاظت، این مجموعه با جانفشانی‌های زیادی، در حفاظت و حراست از مال و اموال مردم، عملکرد درخشانی را به یادگار گذاشته است.

وی با اشاره به دستورالعمل آزمایشی یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: رشد و ارتقای ساختار مجموعه گارد بنادر کشور و تشکیل یگان حفاظت با همکاری مجموعه نیروی انتظامی و ستادکل‌ نیروهای مسلح، از اولویت‌ها محسوب می‌شود و در دستور‌العمل جدید یگان حفاظت سازمان بنادر، ضرورت دارد خلاء نظارت و کنترل سواحل کشور توسط یگان برطرف شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از مشکلات بنادر را ترافیک بعضا پرحجم در جاده‌های مواصلاتی دانست و حضور بیشتر و موثرتر پلیس راهنمایی و رانندگی در بنادر را ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن دستورالعمل یگان حفاظت سازمان بنادر و ارتقای ساختار این مجموعه، ماموریت‌ها و برنامه‌های حفاظتی بنادر وسعت بیشتری پیدا کند.

در این نشست همچنین، علیرضا زارع؛ جانشین معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به عملکرد و سابقه بسیار خوب گارد بنادر در شمال و جنوب ایران، قرار گرفتن این مجموعه در سلسله مراتب نیروهای مسلح را یک راهکار اجرایی برای ارتقای ساختار متناسب با ماموریت‌های جدید سازمان بنادر برشمرد.

وی با اشاره به دستورالعمل آزمایشی یگان حفاظت پس از دوسال اجرای آزمایشی، گفت: در این مرحله پس از بازدید میدانی بنادر و بررسی مسائل و مشکلات، مستندات نیروی انتظامی و ملاحظات مدیران بنادر در دستورالعمل نهایی، لحاظ خواهد شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست جعفر اطمانی؛ فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد ۵ سال گذشته این مجموعه در مواجه با اشرار و حراست از اموال صاحبان کالا و کنترل سواحل، کم‌نقص و مطلوب ارزیابی کرد.