شناسهٔ خبر: 105452 - سرویس استان‌ها

با حضور دبيرستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی؛

شورای فرهنگی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد

شوراي فرهنگي راه و شهرسازي28-11-1400 (4).jpeg جلسه شورای فرهنگی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور دبيرستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی و اعضاي اين شورا برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عبدالمجيد نژادصفوي مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در اين جلسه گفت: هدف اساسی این شورا ایجاد شادابی و سرزندگی میان کارکنان و ایجاد و تقویت فضای تعامل و تکریم محور در سطح اداره کل است.

وي افزود: این جلسه به منظور گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ نماز و با هدف اجرايي نمودن ماده 5 بند دو و هفت شوراي فرهنگي نماز و تفاهم نامه بومي استاني شوراي اقامه نماز، آسيب شناسي مسائل نماز و برنامه ريزي جهت برگزاري دوره هاي نماز و مهدويت ويژه كاركنان و اختصاص زمين براي احداث مساجد در شهرهاي جديد الاحداث و پروژه هاي جديد مسكن و احداث مساجد و نمازخانه و سكوي نماز بين راهي در محورهاي مواصلاتي استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نماز از واجبات و اصلی ترین وظایف دینی است که در حوزه اداری، اجتماعی و خانواده دارای جایگاه و منزلت ویژه ای بوده و همه ما وظیفه داریم این فرهنگ را اشاعه دهیم، اظهار كرد: ایجاد فضای معنوی و فرح بخش در محیط کار، تأثیرگذاری مثبت در فعالیت های کارکنان و ارائه خدمات بهتر از اثرات معنوی برپایی نماز جماعت در ادارات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنين در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمین سبحاني نيا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به آثار و برکات نماز جماعت و اثرگذاری آن در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، اظهار داشت: نماز یک ارتباط شخصی فرد با خداوند متعال است و برماست تا با تقويت شرايط هرچه بهتر برقرار شدن اين ارتباط از طرق مختلف از جمله پخش اذان با صدای زیبا و گوش نواز، تمیزتر و معطر كردن مساجد به جاذبه نماز و مساجد بيافزايم تا ميل و رغبت مردم نیز به امر نماز و برگزاري نماز جماعت بيشتر شود. 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسوول تبلیغات اسلامی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي اين اداره كل به تشريح اقدامات و برنامه های مختلف اداره کل در طول سال اعم از ادای فریضه نماز جماعت و شرکت در این امر مهم مذهبی و اجتماعی، انجام برنامه های مذهبی و فرهنگی و ملی پرداخت.

در ادامه این نشست از تعدادی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که در ستاد اقامه نماز فعالیت مفيد و موثر داشته اند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.