شناسهٔ خبر: 105500 - سرویس استان‌ها

با حضور معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری انجام شد؛

بازدید از روند اجرای تونل های محور شهرکرد- بازفت- مسجد سلیمان

بازدید چری 1.jpg معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری از روند اجرای تونل های چری و تاراز ۱ در محور شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از تونل در حال احداث چری گفت: تا کنون ۱۰۰۰ متر از این تونل ۳۵۰۰ متری حفاری شده است.

علی حیدری با اشاره به روند تخصیص اعتبار به این پروژه نیز، افزود: با توجه به اینکه اعتبار این پروژه از محل ردیف اعتباری طرح شهرکرد - بازفت - مسجد سلیمان تأمین می شود؛ مشکل اعتباری این طرح جزء مصوبات سفر آتی ریاست محترم جمهور به استان پیش بینی شده است و امیدواریم مشکل اعتبار کل این طرح برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز شروع احداث تونل چری را از سال ۹۴ دانست و گفت: اعتبار سال جاری این پروژه ۵۷۵ میلیارد ریال بوده است که از این میزان، تنها ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه تخصیص داده شده است و این در حالی است که فقط میزان بدهی این پروژه به پیمانکار ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

وی افزود: مناقصه انتخاب پیمانکار جدید این پروژه برای انجام پوشش بتنی طی روزهای آینده انجام می شود.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در بازدید از شروع احداث تونل تاراز ۱ در منطقه بازفت، طول این تونل را ۱۱۳۲ متر و واریانت آن را ۱۱ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با احداث مجموعه تونل های تاراز که یکی از آنها در محدوده استان قرار دارد، در مجموع ۴۰ کیلومتر مسیر چهارمحال و بختیاری به خوزستان نزدیک تر خواهد شد.