شناسهٔ خبر: 105531 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان خبرداد:

آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس

عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (ص) این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( هرمزگان)؛ آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: آئین کلنگ زنی پروژه ۳۲۰ واحدی مسکن امروز با حضور مهندس دوستی استاندار هرمزگان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس آغاز شد.

رضایی گفت: این پروژه در مساحت نزدیک به ۱۸هزار مترمربع و در قالب چهار بلوک ۱۰طبقه‌ای ساخته می شود که هر یک از بلوک‌ها دارای هشت طبقه، یک طبقه همکف و یک طبقه زیرزمین است.

وی افزود: در طراحی واحد‌های مسکونی این پروژه، ۹۶واحد یک خوابه با مساحت ۶۹تا ۷۵ مترمربع و ۲۲۵واحد دوخوابه ۹۴ تا ۱۰۲مترمربعی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان کرد: از نکات جالب توجه در این پروژه، پیش بینی ۳۲واحد برای معلولان، فضای دوچرخه سواری، فضای بازی و سرانه ۴۱مترمربع فضای سبز برای هر واحد مسکونی است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیزدر حاشیه این مراسم یکی از برنامه‌های مهم دولت را ساخت مسکن برشمرد و گفت: بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده در طرح‌های اجرایی مسکن، سه مشکل زیرساخت‌، کیفیت و سرعت ساخت پروژه‌ها در قالب تشکیل کارگروهی بررسی شده  اشتباهات گذشته در پروژه‌های جدید نباید تکرار شود.

بنا به گفته شهریار نوری زاده رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان، این پروژه مسکونی با تسهیلات   ۳۵۰میلیون تومانی و در صورت تأمین آورده از سوی متقاضیان در مدت زمان ۲سال ساخته می شود.

هم اکنون بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سایت پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با پیشرفت پنج تا ۵۰درصد در حال اجرا است.

کار ساخت بیش از چهارهزار و ۲۰۰واحد مسکونی بنیاد ساخت و خود مالک نیز در شهرستان های حاجی آباد، سیریک، جاسک، بندرخمیر، بندرلنگه و بندرکنگ که در سامانه اقدام ملی ثبت نام و آورده خود را به حساب مربوطه واریز کرده اند در شرف انجام است.