شناسهٔ خبر: 105535 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

احداث ۳۵ کیلومتر مسیر روستایی با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی دریایی ارتش

جاده معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از احداث ۳۵ کیلومتر مسیر روستایی با همکاری این سازمان و نیروی دریایی ارتش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که به منظور بررسی آخرین وضعیت راه‌های روستایی بشاگرد به استان هرمزگان سفر کرده بود، ضمن بازدید از پروژه‌های در حال اجرای این منطقه گفت: در این سفر آخرین روند عملیات اجرایی پروژه اتصال شهرستان بشاگرد به شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مقبلی با اشاره به این که پروژه مسیر پشت کوه گافر در استان هرمزگان به طول ۱۲۷ کیلومتر و در قالب چهار قطعه است، اظهار کرد: قطعه اول آن به طول ۱۶ کیلومتر تا کنون آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است و قطعه دوم و سوم آن نیز در حال اجرا است که پیشرفت بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی آسفالت قطعه دوم مسیر مورد اشاره به طول ۲۰ کیلومتر از هفته گذشته آغاز شده است و تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید، همچنین بازگشایی و خاکبرداری قطعه سوم این محور تا روستای آخران نیز در حال اتمام است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان یادآور شد: با اقدامات انجام شده و با تلاش همکاران ما در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، متوسط زمان تردد در این مسیر ۱۲۷ کیلومتری از ۹ ساعت به کمتر از دو ساعت کاهش پیدا کرده است که در نوع خود در شهرستان بشاگرد کم نظیر است.