شناسهٔ خبر: 105537 - سرویس استان‌ها

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان خبر داد؛

جایگاه سوخت کلاله در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان قرار می گیرد

هواپيماي بوئینگ  747 ایران ایر مدیرکل فرودگاههای استان گلستان با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله نیاز است، گفت: در تلاش هستیم که جایگاه سوخت کلاله در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی متانت، مدیرکل فرودگاه های استان گلستان گفت: باید تلاش کنیم خدمات خوبی در استان گلستان در حوزه هوانوردی ارائه کنیم، فرودگاه های استان گلستان از زیرساخت های روز دنیا برخوردار است و هیچ گونه محدودیت پروازی نداریم.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان ادامه داد: با وجود میزان بارش های هوا در هفته های گذشته اما کنسلی پرواز به دلیل شرایط بد آب و هوایی در استان گلستان نداشتیم و برای اینکه پروازهای ما پایدار باشد باید رسانه ها در کنار خود ببینیم و قطعا همراهی رسانه ها به اقدامات ما کمک می کند.

متانت یادآور شد: اگر نقد منصفانه ای هم وجود داشته باشد می پذیریم و باید تلاش کنیم که شرایط بهتری را برای مردم استان فراهم سازیم.

وی بیان کرد: در فرودگاه کلاله یکی از مشکلات ما عدم جایگاه سوخت بود و پروازهایی که وارد کلاله می شدند مجبور بودند سوخت رفت و برگشت را در مبدا تامین کنند و به دلیل اینکه شرایط جوی بد را در استان شمالی داریم در شرایط نامساعد هوایی از نشستن در فرودگاه کلاله انصراف می دادند و به فرودگاه مبدا باز می گشتند.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان افزود: تلاش کردیم که مشکل سوخت را در فرودگاه کلاله برطرف کنیم‌، تلاش وزارت نفت برای واگذاری جایگاه های سوخت به شرکت های خصوصی بود و یک سرمایه گذار در استان برای این منظور پیدا کردیم که ۶۰ میلیارد تومان هزینه احداث جایگاه سوخت برآورد می شود که توان پرداخت این هزینه را نداشت و جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار دادیم و در قراردادهای وزارت نفت نیز یک دستگاه سیار سوخت رسانی در این فرودگاه مستقر می شود تا مشکل به صورت موقت حل شود.

متانت بیان کرد: برقراری پرواز نیاز به استقبال مردمی دارد و تقاضای مردمی گلستان برای زاهدان وجود دارد و پرواز قزاقستان از گلستان انجام می شود و دلیل آن حضور ۱۲ هزار قزاق در استان گلستان است.

وی در ادامه گفت: پرواز قزاقستان یک بار در ماه انجام می شود و بنا داریم سال آینده با تقاضای استان و کشور قزاقستان ماهانه دو تا سه بارافزایش یابد.

به گفته متانت پرواز استانبول جزو یکی از مطالبات مردم بوده و بحث مهم ظرفیت مسافر است و هواپیماهایی که به این مقصد پرواز می کنند با ظرفیت ۲۵۰ مسافر است و پیش بینی ما در استان ۱۲۰ مسافر در هفته است و به دنبال ایرلاین هایی که با این ظرفیت پرواز انجام دهند، هستیم.

به گزارش شرکت فرودگاه ها، مدیرکل فرودگاه های استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پروازهای هوایی ۶۰ درصد براساس مصوبه ستاد کرونا است، افزود: ۱۱ مسیر داخلی و یک مسیر خارجی در استان گلستان از فرودگاه گرگان در حال حاضر داریم و۲۰۰ هزار مسافر در طول از طریق فرودگاه گرگان جابه جا می شوند.

وی با بیان اینکه در طول هفته ۷۰ سورتی پرواز داریم، بیان کرد: برای ایام نوروز اگر شرایط کرونایی فروکش کند آمادگی داریم که پرواز فوق العاده را با توجه به استقبال مسافران برای برخی از مقصدها داشته باشیم.