شناسهٔ خبر: 105561 - سرویس استان‌ها

با هدف افزایش تولید و صادرات انجام شد:

کارسازی کارگروه امور زیر بنایی استان تهران در تصویب محدوده و کاربری شهرک صنعتی کاظم آباد

محبت خواه3.jpg شهرک صنعتی کاظم آباد در حریم شهر رباط کریم فرآیند کارگروه زیربنایی،توسعه روستایی،عشایری،شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست را جهت تصویب طی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اعطاء مجوز به شهرک صنعتی کاظم آباد و ساماندهی مجموعه ۹۸ هکتاری این شهرک صنعتی غیر دولتی خبر داد و گفت:در راستای اجرای تکلیف بند ۲ مصوبه مورخ ۳۱/۲/۱۳۹۷ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص شهرکهای صنعتی غیر دولتی استان تهران مبنی بر تعیین تکلیف محدوده و نقشه کاربری شهرک صنعتی غیر دولتی کاظم آباد، مراحل طی فرآیند قانونی استانی (مصوبات کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان) انجام و جهت تصویب نهایی و طرح در شورای عالی شهر سازی و معماری به دبیرخانه شورای مذبور ارسال شد.

وی با اشاره به موقعیت تاریخی شهرک صنعتی کاظم آباد که در حریم شهرستان رباط کریم واقع شده است، گفت: این شهرک از لحاظ موقعیت مکانی از جمله شهرک‌هایی است که در یک موقعیت ارتباطی ایده آل ریلی، بزرگراه‌های زمینی و بویژه فرودگاه بین المللی امام (ره) واقع شده و هم اکنون بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی بزرگ در آن فعال است. البته برخی از واحد های صنعتی آن در زمینه مصنوعات چوبی و فلزی صادرات قابل توجهی نیز به کشورهای همسایه دارند.

محبت خواه گفت: با هدف ساماندهی شهرک‌های صنعتی، اشتغالزایی، تولید و پیگیری درخواست‌های مردمی ساماندهی محدوده و کاربری شهرک صنعتی کاظم آباد از شهرک های تولیدی بسیار خوب در حوزه غرب استان تهران در دستور کاراین اداره کل قرار گرفت.

محبت خواه در ادامه افزود: این موضوع با رعایت ملاحظات زیست محیطی، احتساب سرانه‌ها و خدمات عمومی انجام شده و محدوده شهرک مذکور و کاربری اراضی با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص این شهرک و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مورد تدقیق قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با ارائه توضیحاتی گفت: تبديل مجموعه هاي صنعتي و كارگاهي موجود در محدوده و حريم شهرهاي استان تهران به شهرك صنعتي، ضمن اين كه موجب تشويق و تشديد بارگذاري صنعتي در پيرامون پايتخت خواهد شد، مجموعه شهري تهران را به لحاظ جمعیتی با چالش جدي مواجه مي كند به همین دلیل شوراي عالي شهرسازي و معماري با توجه به مغايرت صريح اين موضوع با موازين و احكام فرادستي در سطح مجموعه شهري تهران و در راستاي ايفاي تكاليف قانوني در تعادل بخشي فضايي در عرصه آمایش سرزمین ضمن اعلام مخالفت با ايجاد شهرك صنعتي جديد در استان تهران مقرر کرده است در صورت نیاز ساماندهي ساخت و سازهاي كارگاهي و صنعتي موجود در حريم و محدوده شهرهاي استان در قالب طرح هاي ساماندهي صنوف و مشاغل مزاحم شهري با رعايت ضوابط و مقررات مرتبط انجام گيرد.