شناسهٔ خبر: 105580 - سرویس مسکن و شهرسازی

در جریان سفر به سیستان و بلوچستان؛

معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه بازآفرینی محله چادران کنارک بازدید کرد

بازآفرینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از پروژه بازآفرینی محله چادران کنارک بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از پروژه بازآفرینی محله چادران کنارک بازدید کرد. در این سفر ضمن بازدید از طرح ساماندهی و آماده‌سازی اراضی محله چادران شهر کنارک، در خصوص ضرورت انجام این طرح گفت: این طرح به منظور اسکان افراد ساکن در کپرهای محدوده شهر کنارک در سواحل مکران و فراهم آوردن امکانات اشتغال در خانه با اختصاص فضای مناسب در دست احداث است.

آئینی با اشاره به این که تا کنون ۳۰۶ کپر در این محله نقشه‌برداری شده است، درباره اهداف این طرح توضیحاتی ارایه و تصریح کرد: ایجاد مسکن مناسب برای ساکنان، ایجاد مرکز محله پیرامون مرکز مذهبی، برقراری ارتباط معنادار میان چادران و شهر کنارک از طریق ایجاد محورهای تفریحی و تجاری، طراحی پهنه‌های پیاده محور متعدد، مد نظر قرار دادن رسم و رسومات قومی، طراحی یک محور پیاده‌مدار و تفریحی در جهت شمال به جنوب سایت و فراهم‌آوردن امکانات آسایشی برای اسکان حدودا ۲۷۰ خانوار از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای پروژه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی در محله چادران بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و تامین خدمات روبنایی و ساماندهی معابر بر عهده شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد که اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان به نمایندگی از شرکت این کار را انجام می‌دهد.

او اقدام‌های صورت گرفته توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در این پروژه را تشریح کرد و گفت: در اختیار قرار دادن ۲۶۰ قطعه زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اسکان زاغه نشینان، انجام پروژه‌های زیربنایی شامل احداث کتابخانه، پارک محله‌ای، احداث چمن ورزشی، روشنایی معابر، تخصیص اعتبار جهت ساماندهی و آماده‌سازی معابر شامل زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت از جمله این فعالیت‌هاست.

آئینی در این سفر از محله نظرآباد کنارک، پروژه هزار واحد مسکونی مرادآباد چابهار، پروژه ساماندهی معابر و شبکه های برق و محلات مراد آباد غربی (میرآباد)، ۷۰ هکتاری زیبا شهر و سرخریگ و جنگلوک بازدید کرد.

همچنین تا پاسی از شب جلسه بررسی رفع موانع  پیش روی  پروزه ۱۰۰۰واحدی برای بهره‌برداری به موقع آن با مدیران شهری، عوامل ذیربط مجری و ناظر پروژه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفتنی است در این سفر مدیر کل راه وشهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان ( ایرانشهر) ، فرمانداران و شهرداران کنارک و چابهار، سید مسلم سید الحسینی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران و مدیران فنی و اجرایی و دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران را همراهی کردند.