شناسهٔ خبر: 105713 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

واگذاری اراضی به ۲۹۰ نفر از اقشار ویژه استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۹ هزار مترمربع از اراضی ملی این استان در راستای تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان واگذار شد.

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین مسکن اقشار ویژه استان اظهار کرد: در سال جاری اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۲۹۰ واحد مسکونی جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان واگذار شد.  

 وی با بیان اینکه اراضی واگذار شده در این راستا جمعاً بیش از ۲۹ هزار مترمربع بوده است عنوان کرد: این اراضی در شهرهای آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، بادرود، باغبهادران، بویین میاندشت، تیران، خوانسار، داران، زواره، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، هرند و ورزنه واگذار شده است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: علاوه بر این از ابتدای سالجاری تا کنون، بخشی دیگر از واگذاری‌های انجام شده این اداره کل در سطح استان شامل ۴۶ هکتار واگذاری اراضی غیرمسکونی و اراضی واگذاری معادل یکهزار و ۶۵۳ واحد مسکونی بوده است.  

وی ادامه داد: در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار بیش از سه هزار سند دفترچه‌ای اراضی دولتی استان اصفهان به سند تک برگ تبدیل شده است.  

 قاری‌قرآن اذعان داشت: امسال مطابق با برنامه تحصیل اراضی، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان توانست اسناد مالکیت اراضی ملی و موات داخل محدوده به مساحت ۵۳ هکتار را بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ کند همچنین با تلاش‌های بعمل آمده ۴۳۱ هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان تحصیل شده است.