شناسهٔ خبر: 105714 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم استان اصفهان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن / بهارستان در صدر ثبت نامی‌های نهضت ملی مسکن استان

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تا کنون بیشترین ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان به شهر بهارستان با ثبت نام ٩۴ هزار و ۴٢١ نفر اختصاص دارد.

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛  اظهار کرد:  نام نویسی از مردان مجرد بالای ۲۳ سال از اول دی ماه شروع شده است و متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند تا پایان اسفند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir  ثبت‌نام کنند.  

 وی ادامه داد: تحویل واحد به مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تازه‌ترین آمار در خصوص ثبت‌نام متقاضیان مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای استان اصفهان حاکی از آن است که  آمار کل ثبت نام در تمامی شهرهای استان اصفهان به ٢۶۵ هزار و ٨٩٧ نفر رسیده است.  

وی افزود: تا کنون بیشترین ثبت نامی ها در استان در شهرهای بهارستان با ثبت نام ٩۴ هزار و ۴٢١ نفر، شاهین شهر با ثبت‌نام ٣٨ هزار و ٧٠٠ نفر و فولاد شهر با آمار ثبت نامی ٢۶ هزار و ٨٢٨ نفر گزارش شده است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان اصفهان فراهم است، اذعان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه (ثمن) برای نامنویسی اقدام کنند.  

وی در این باره خاطرنشان کرد: تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک ترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص متقاضیانی که می‌توانند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند، بیان داشت: در حال حاضر افراد متاهل و یا سرپرست خانوار و مجردین شامل نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن، (معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور)، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال سن، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.