شناسهٔ خبر: 105748 - سرویس استان‌ها

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل اعلام کرد:

توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل دستاوردی ماندگار است / افتتاح ۱۰۰ كيلومتر بزرگراه در سال آينده

محبوب حیدری - اردبیل مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل از افتتاح و بهره برداری از ۱۰۰ كيلومتر بزرگراه در استان اردبيل طی سال آينده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسي آخرين وضعيت توسعه راه‌ها در اردبيل اظهار کرد : از محل سفر رئيس جمهور به استان ۶۸۰ ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني، زيربنايي و زيرساختي در استان اردبيل اختصاص يافته كه از اين رقم ۳۶۰ ميليارد تومان سهم حوزه راه و شهرسازي است .

وي تصريح كرد: با تخصيص اين منابع در هفته‌هاي اخير تحرك خوبي را در تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام در حوزه راه، راه آهن و احداث بيمارستان نجف‌زاده اردبيل شاهد هستيم.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: ۲۷۰ ميليارد تومان از اين منابع صرف توسعه بزرگراه‌ها و راههای اصلی استان مي‌شود تا تردد ايمني را در مسيرها و محورهاي مختلف شاهد باشيم.

حيدري افزود: ۶۸ ميليارد تومان براي توسعه راه آهن و ۲۸ ميليارد تومان نيز براي تكميل بيمارستان نجف‌زاده تخصيص يافته تا از محل سفر رئيس جمهور اين پروژه‌ها نيز سرعت اجرايي بيشتري بگيرند.

وي با بیان اینکه توسعه بزرگراه های استان اردبیل دستاورد ماندگار است به وضعيت راه‌هاي استان اشاره كرد و افزود : تمامي پروژه‌هاي بزرگراهي استان از اردبيل به سرچم گرفته تا اردبيل به آستارا، اردبيل به مشگين‌شهر، پارس‌آباد به سه راهي مشگين، سه راهي صحرا، رضي، اميركندي، گرمي به بيله‌سوار، كلور – درام و... فعال بوده و با همراهي پيمانكاران پروژه‌ها روند خوبي دارند.

حيدري در بخش ديگري از سخنان خود اضافه كرد: تلاش ما بر اين است تا آخر فروردين سال آينده ۵۰ كيلومتر بزرگراه آماده افتتاح با نصب گاردريل ، خط کشی و علايم ايمني در استان به بهره‌برداري رسيده و در فصل كاري آينده نيز ۵۰ كيلومتر مابقي توسعه بزرگراه‌ها آماده بهره‌برداري شود تا ۱۰۰ کیلومتر طول بزرگراه های استان اردبیل افزایش یابد.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل همچنین با اشاره به تهاتر قیر و نفت به پروژه ها را یادآور شد و افزود : ۵۰ میلیارد تومان افزایش از ۳۳۰ میلیارد تومان به ۳۸۰ میلیارد تومان تهاتر قیر جهت اجرا و سرعت بخشی به پروژه‌های عمرانی اتفاق افتاد و علاوه بر این موضوعی هم کمک به پروژه های راه در بحث تهاتر نفتی هست در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه محور اردبیل – سرچم ، اردبیل - مشکین شهر و گرمی – بیله سوار لحاظ شد که در تکمیل پروژه‌های راهسازی نقش موثری خواهد داشت.

وي بيان كرد: ۱۲ هزار ميليارد تومان منابع براي توسعه بزرگراه‌هاي استان نياز است كه انتظار مي‌رود با تأمين آن در سال‌هاي آينده طرح‌هاي توسعه بزرگراهي آماده بهره‌برداري شود.