شناسهٔ خبر: 105810 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان؛

۱۷ کیلومتر از محور ازنا- شازند در ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

کرم الهی مدیر کل راه و شهرساز استان لرستان.jpg مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر از محور ازنا ـ شازند در حوزه استحفاظی این استان بیش‌از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این محور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وحید کرم‌الهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت راه‌های لرستان اظهار داشت: طول کل راه‌های این استان حدود ۸ هزار کیلومتر بوده که از این مقدار ۱۷۰ کیلومتر آزادراه، حدود ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی چهارخطه، ۶۶۵ کیلومتر راه اصلی دوخطه، ۵۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر نیز راه روستایی است.

وی با بیان اینکه از ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی لرستان ۶۹ درصد و معادل ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت شده‌است، افزود: هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان نیز به‌صورت راه شوسه است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با تأکید به اینکه اتفاقات خوبی از اواخر دهه ۸۰ تاکنون در حوزه راه این استان رخ داده‌است، عنوان کرد: طول چهارخطه‌های لرستان در سال ۱۳۸۰ کمتر از ۲۰ کیلومتر بوده‌است.

وی با اشاره به وضعیت چهارخطه‌های منتهی به مرکز لرستان بیان کرد: محور قدیم خرم‌آباد- بروجرد کاملاً به‌صورت چهارخطه است و در امسال نیز آزادراه خرم‌آباد- بروجرد را افتتاح کردیم که ۳۲ کیلومتر از مسافت این دو شهرستان را کاهش داد.

کرم‌الهی با بیان اینکه افتتاح آزادراه خرم‌آباد- بروجرد موجب تسریع رفت‌وآمد و ارتقای ایمنی مسافران و کالاها در محور شمال- جنوب کشور شده‌است، گفت: حدود ۱۰۰ کیلومتر محور قدیم خرم‌آباد- بروجرد به‌صورت چهارخطه انجام شده و محور خرم‌آباد- الیگودرز نیز که حدود ۷۰ کیلومتر بوده، کاملاً چهارخطه است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با تأکید به اینکه حدود ۲۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی این استان از الیگودرز به‌سمت اصفهان است، تصریح کرد: حدود ۵ کیلومتر از این مقدار چهارخطه شده و بقیه آن نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در دست اقدام است.

کرم‌الهی با بیان اینکه محور ازنا به شازند حدود ۷۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی لرستان بوده که از این مقدار ۱۸ کاملاً چهارخطه شده و زیر ترافیک رفته‌است، اظهار داشت: مابقی این محور که حدود ۱۷ کیلومتر است بیش‌از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتبارات تزریق‌شده پیش‌بینی می‌شود سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.