شناسهٔ خبر: 105811 - سرویس استان‌ها

استاندار لرستان:

اجرای طرح ملی مسکن در لرستان یک هزارو ۳۰۰ هکتار زمین نیاز دارد

استاندار لرستان.jpg استاندار لرستان گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان به یکهزار و ۳۰۰ هکتار زمین در سطح شهرها نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، "فرهاد زیویار" در جلسه شورای مسکن استان لرستان با بیان اینکه تاکنون ۹۰۵ هکتار زمین در استان برای اجرای این طرح ملی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: متاسفانه پراکنش این میزان زمین نامناسب بوده و ۵۰ درصد از شهرهای استان با مشکل تامین زمین مواجه هستند.

استاندار لرستان افزود: در خصوص شهرهایی که برای اجرای طرح ملی مسکن با کمبود و یا نبود مواجه هستند اداره راه شهرسازی بایستی با بررسی های لازم برای تامین زمین مورد نیاز سریعتراقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین زمین ، سهمیه ابلاغیه طرح نهضت ملی مسکن هر شهرستان بایستی در جلسه آینده مشخص شود.

زیویار همچنین گفت: در برخی از شهرستان ها مانند سلسله و کوهدشت مشکل زمین وجود دارد که در جلسه آینده این مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سهمیه نهضت ملی مسکن در استان لرستان ۸۸ هزار واحدمسکونی بوده که تنها حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد متقاضیان واجد شرایط بوده و انتظار ما از مردم این است، تا پایان اسفندماه ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی در خصوص ایجاد شهر جدید در خرم آباد خاطرنشان کرد : این موضوع توسط وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی است و در راستای اجرای این طرح نهضت ملی مسکن ممکن است که یک شهر جدید در کنار خرم آباد ایجاد شود.