شناسهٔ خبر: 105818 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

خروج سامانه بارشی از کشور/ خیزش گرد و خاک در برخی مناطق

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از کشور در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت:‌ در بخش‌هایی از کشور وزش باد شدید موقتی را پیش بینی‌ می‌کنیم که در برخی از این نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد. 

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: در مناطقی از شمال شرق و شرق، ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز، شرق سواحل خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود. 

وی افزود:‌ امروز، هشتم اسفند ماه، بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان گلستان شدت بیشتری دارد و روز دوشنبه در نوار شرقی و روز سه‌شنبه در شرق کشور بارش‌ها به شکل پراکنده پیش‌بینی می‌شود و این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

رفیعی با بیان اینکه روز چهارشنبه در بیشتر مناطق جو پایدار خواهد بود، عنوان کرد:‌ روز پنجشنبه سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد موقتی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی از استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در بخش‌هایی از جنوب شرق،‌شرق، مرکز و استان‌هایی که در دامنه البرز مرکزی واقع شدند وزش باد شدید موقتی را پیش بینی‌ می‌کنیم که در برخی از این نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد. 

وی وضعیت آب‌های خلیج فارس در بعداز ظهر امروز را متلاطم اعلام کرد و گفت:‌ وضعیت آب‌های خلیج تا رپز سه شنبه مواج است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، سردترین مرکز استان امروز همدان با دمای حداقل سه درجه زیر صفر و کرمانشاه و زنجان دو درجه زیر صفر و گرمترین مرکز استان ینز در روز گذشته بندرعباس با دمای حداکثر ۳۰ درجه بالای صفر گزارش شد.