شناسهٔ خبر: 105845 - سرویس بنادر و دریانوردی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد:

آمادگی کامل سازمان بنادر برای اجرای سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱/ تشریح اقدامات طرح ایمنی سفرهای دریایی

حسين عباس نژاد سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل این سازمان برای اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد با اشاره به اجرای طرح تسهیل سفر‌های دریایی در نوروز ۱۴۰۱ گفت: طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز یکی از فعالیت‌هایی است که همواره از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای اجرای هرچه بهتر سفرهای دریایی مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به صورت کلی اجرای ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در این زمینه ورود می‌کند.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به اینکه مطابق کنوانسیون بین المللی جست و جو و نجات دریایی (SAR مقوله جست و جو و نجات دریایی) از سوی این سازمان در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: طرح جست‌وجو و نجات دریایی مطابق دستورالعمل در استان‌های ساحلی اجرا می‌شود و در این دستورالعمل وظایف دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف از جمله دریابانی، سازمان حفاظت محیط زیست، مناطق آزاد، میراث فرهنگی و امور گردشگری و...تعریف شده است.

عباس‌نژاد با تشریح دیگر اقدامات مهم سازمان بنادر در راستای انجام هرچه بهتر سفرهای دریایی و گردشگری دریایی، گفت: تعمیرات و نگهداری از اسکله‌ها، شناسایی شناورها و مسیرهای مجاز دریایی، نصب علائم کمک ناوبری و بازرسی متمرکز از شناورهای مسافری و گردشگری از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز انجام نشد، افزود: امسال خوشبختانه شرایط متفاوت است و منتظر تصمیم و ابلاغ ستاد ملی کرونا در رابطه با صدور مجوز انجام طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱ هستیم.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در شرایطی که این طرح طی ۲ سال گذشته مدنظر قرار نگرفت اما سازمان بنادر و دریانوردی حتی در رابطه با جابجایی یک مسافر بومی نیز خود را مسئول می‌دانست و با همان منابع و نیروی انسانی، شرایط را برای انجام سفرهای دریایی فراهم کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عباس نژاد با تاکید بر آمادگی کامل سازمان بنادر و دریانوردی با پتانسیل حداکثری به منظور استفاده از اسکله‌ها و پایانه‌های مسافری و گردشگری دریایی، گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه دریایی و بندری به منظور انجام هرچه بهتر طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا فروردین ماه ۱۴۰۱ خواهد بود، در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و صرفا در انتظار صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.