شناسهٔ خبر: 105866 - سرویس بنادر و دریانوردی

آمادگی ۳۵ فروند شناور مسافری برای خدمات‌دهی به گردشگران در شرق هرمزگان

شناور ۳۵ فروند شناور مسافری با ۳ هزار و ۶۸۲ صندلی در بنادر مرکز و شرق استان آماده خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در نوروز سال ۱۴۰۱ هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمد حسینی تختی؛ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان درباره اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانورد‌ی ناوگان گردشگری دریایی در بنادر مرکز و شرق هرمزگان، گفت: به منظور تأمین و ارتقاء ایمنی سفرهایی دریایی گردشگران تاکنون چندین جلسه با ارگان‌های همکار و بنادر زیرمجموعه، بازرسان اجرای طرح، همیاران ناجی و برج‌های کنترل برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به نشست‌های مستمر صورت گرفته و لزوم همکاری تمامی بخش‌های ذیربط با استقرار اکیپ‌های نوروزی جهت رفاه حال هموطنان و نیز اطلاع‌رسانی گسترده در این رابطه، در صورت ابلاغیه ستاد ملی کرونا از ۲۵ اسفندماه سال جاری خدمات رسانی ویژه نوروز ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به هشدارهای مکرر حوزه سلامت مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس سویه‌های جدید کرونا، بیان کرد: با وجود آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای طرح تسهیل سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ برگزاری طرح مذکور منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شهید باهنر دارای پنج بندر زیر مجموعه در شرق استان هرمزگان از موقعیت و جاذبه های گردشگری زیبایی برخوردار است.