شناسهٔ خبر: 105933 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری لرستان:

همه ظرفیت‌ها در "طرح نوروزی" و "پویش همراهان سفر ایمن" بسیج شود

همه ظرفیت‌ها در طرح نوروزی و پویش همراهان سفر ایمن بسیج شود2.jpg باید همه امکانات و ظرفیت‌های استان در اجرای طرح نوروزی و پویش "همراهان سفر ایمن" بسیج و بکارگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، عباس شرفی در جلسه شورای اداری این اداره‌کل که با حضور معاونان، روسای ادارات ستادی و شهرستانی و با دستور کار طرح نوروزی و اجرای پویش سراسری همراهان سفر ایمن برگزار شد، با تبریک عید سعید مبعث گفت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته به دلیل کرونا کاهش سفرها را شاهد بودیم پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش سفر همراه باشد از این‌رو باید همه امکانات و ظرفیت‌های استان در اجرای طرح نوروزی و پویش سراسری همراهان سفر ایمن بسیج شود.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های پویش همراهان سفر ایمن گفت: سازمان راهداری بنا دارد در طرح نوروزی ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه، با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی، پویشی را تحت عنوان "همراهان سفر ایمن" در ۲۳ مجتمع خدماتی رفاهی کشور برگزار کند که در این پویش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، موسیقی و ... نسبت به ترویج فرهنگ ایمنی، رعایت نکات ایمنی و ضرورت توقف در هنگام خستگی اقدام خواهد شد.

شرفی خواستار شیفت‌بندی  و برقراری تمام وقت کشیک‌های نوروزی و گشت‌زنی مستمر، شناسایی روزهای پیک سفر و برنامه‌ریزی برای مدیریت تردد، بازدید مستمر از پایانه‌های بار و مسافر، آماده‌سازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌ها برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی با تاکید بر نظافت و به‌روزرسانی نمازخانه‌ها بخصوص در مسیرهای اصلی، تهیه محتوای فرهنگی و تبلیغات محیطی، ساماندهی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و گردشگری، استفاده منظم و مهندسی از ماشین‌آلات، بسیج امکانات و ... شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها بیشترین تصادفات رخ می‌دهد و از طرفی ضرورت زیباسازی ورودی شهرها برای نوروز، پاکسازی این محدوده به صورت جدی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر تداوم گشت‌های حریم در ایام نوروز و جلوگیری از برپایی چادر و رستوران‌های سیار در حریم راه گفت: سال ۱۴۰۰ کاهش خوبی در تصادفات داشتیم و در ۱۰ ماهه موفق شدیم رتبه ششم کشور را بدست بیاوریم که امیدواریم با تلاش همکاران در دو ماهه باقیمانده به جایگاه بهتری دست یابیم و سال ۱۴۰۱ را بهتر از قبل آغاز کنیم.

در ادامه عارف امرایی معاون راهداری نیز با بیان اینکه شاه‌بیت ماموریت سازمان در طرح نوروزی، ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی است، گفت: باید با اتخاذ تصمیمات اثربخش و استفاده از توان حداکثری درون‌سازمانی و فراسازمانی، مدیریت سرعت و روان‌سازی ترافیک این طرح را به نحو احسن برگزار و خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کنیم‌.

وی ادامه طرح راهداری زمستانی و حضور اکیپ‌های سیار، مناسب‌سازی فضای راهدارخانه‌ها، ثبت فعالیت‌های روزانه در سامانه Rms، عملیات راهداری معمول نظیر لکه‌گیری، دریواسیون، لایروبی و تنقیه پل‌ها، پاکسازی پارکینگ‌ها، پیش‌بینی اقدامات مدیریت بحران با توجه به محتمل بودن سیلاب، جلوگیری از دستفروشی در حریم راه، مکاتبه با راه و شهرسازی برای ایمن‌سازی محوطه‌های کارگاهی، نصب تابلو و علائم مسیرنما، اطلاعاتی و ایمنی، تعمیر گاردریل و خط کشی و ... را از اقدامات ضروری در مدت باقیمانده تا طرح نوروزی عنوان کرد و از تکمیل روشنایی ناحیه ۱ محور خرم‌آباد_ بروجرد از خرم‌آباد تا پل هرو و محور خرم‌آباد _ پلدختر محدوده شوراب تا پایان امسال و عملیاتی شدن پروژه روشنایی ناحیه ۲ از پل هرو تا پلیس راه چالانچولان و پل سفید خبر داد.

رضا عبدی سرپرست معاونت حمل و نقل هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پایانه‌های مسافر، کالا و فعالیت‌های این حوزه گفت: مکاتباتی با شهرداری‌ها برای ارتقای وضعیت زیرساخت‌ها و خدمات‌دهی پایانه‌های مسافر صورت گرفته است در ایام طرح نوروزی گشت‌های مشترک با پلیس راه، رصد لحظه‌ای ناوگان اتوبوس با سامانه سپهتن و استفاده از توان حداکثری کارکنان و فعالان بخش حمل و نقل نظارت مستمر بر فعالیت‌های این بخش و با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران حمل و نقل عمومی و میهمانان نوروزی در دست اقدام است.

وی خواستار تعامل بین بخشی در ارتقای ایمنی سفر در طول راه‌های استان شد و گفت: باید تمام تمهیدات لازم برای ساماندهی سفرهای نوروزی اندیشیده شود تا بتوانیم به اهداف سازمان در کاهش تصادفات و حفظ ایمنی کاربران جاده‌ای دست یابیم‌.

براساس این گزارش، مصطفی ملکی صادقی معاون فنی و راه‌های روستایی با تبیین خدمات و الزامات مورد نیاز در مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: مهم‌ترین وظیفه ما تامین ایمنی سفر در طول طرح نوروزی است که باید در استمرار فعالیت‌های گذشته صورت پذیرد.

وی نظارت مستمر کارشناسان و ناظران شهرستان با هماهنگی ستاد اقامه نماز بر نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تاکید بر تعمیر، تجهیز و نظافت این مجتمع‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، معرفی و بهره‌گیری از سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ (با امکان ارتباط دوطرفه) در اطلاع از وضعیت راه‌ها، معرفی مراکز خدمات‌دهی نظیر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و جایگاه‌های سوخت، راهدارخانه‌ها، مدیریت سرعت، ارسال آنی و سریع حوادث جاده‌ای به مرکز مدیریت راه‌ها توسط مدیران شهرستانی، همکاری همه بخش‌ها در برگزاری کیفی طرح پویش همراهان سفر ایمن و ... را از ضرورت‌های طرح نوروزی عنوان کرد.

پرویز کرمی معاون توسعه مدیریت و منابع هم  با اشاره به اهمیت نظافت راهدارخانه‌ها در ایام نوروز از روسای ادارات شهرستانی خواست در تعامل با استان نسبت به تجهیز راهدارخانه‌ها و خدمات‌دهی مطلوب در ایام نوروز اهتمام داشته باشند.

این گزارش می‌افزاید: اکبر جدیدی مدیر حراست و سحر بابایی‌راد مدیر روابط عمومی نیز به تبیین الزامات برگزاری طرح نوروزی و پویش سراسری همراهان سفر ایمن پرداختند.

انتهای پیام/