شناسهٔ خبر: 105945 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

شهرکرد و لاله زار کرمان سردترین ایستگاه های کشور/ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب به کشور

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب به کشور از روز پنجشنبه خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی، گفت: امروز صبح در ایستگاه شهرکرد و بعداز آن لاله زار کرمان با دمای ۵ درجه زیر صفر به ترتیب سردترین ایستگاه های کشور بودند . این در حالی است که گرمترین ایستگاه های کشور راسک و سرآباد با دمای بیشینه ۳۰ درجه گزارش شدند.

گودرزی در مورد بارش ها گفت: امروز در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش های پراکنده خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جوی پایدارحاکم است .

کارشناس سازمان هواشناسی کشور نوید داد از فردا بعدازظهر سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج در مناطقی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز، قزوین، البرز و تهران بارش باران آغاز خواهد شد که بارش‌ها با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق همراه خواهد بودو در ارتفاعات بارش ها به صورت برف پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش ها فردا شب در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط استان لرستان، شمال و شرق خوزستان و شمال چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

به گفته گودرزی جمعه عمده فعالیت این سامانه بارشی در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و اتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و همین طور استان‌های واقع در سواحل خزر، شمال فارس و شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای روز جمعه برای نقاطی از شمال غرب، غرب، شرق و مرکز در بعضی ساعات بارش پیش بینی کرد و گفت: شدت بارش در روزجمعه در چهار محال‌ و بختیاری، کهگیوله و بویراحمد، جنوب‌غرب اصفهان و نیمه‌شرقی خوزستان پیش بینی می‌شود که در این مناطق بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست. بارش‌ها کماکان تا اوایل هفته آینده با شدت ضعف ادامه خواهد داشت.

گودرزی در ادامه گفت: از بعداز ظهر پنجشنبه در نیمه غربی کشور و سواحل غربی دریای خزر و جمعه و شنبه در غالب مناطق کشور وزش بادهای به نسبت شدید پیش بینی می‌شود که در نقاط مستعد احتمال خیزش گرد و خاک هم وجود خواهد داشت.

وی گفت: فردا پنجشنبه افزایش محسوس دما برای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل داریم و مجددا از ظهر جمعه کاهش دما در این مناطق پیش بینی می‌شود . روز جمعه کاهش محسوس دما  برای نیمه غربی کشور هم خواهیم داشت.

گودرزی در پایان گفت: آسمان تهران امرور قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می شود و بیشینه دمای تهران ۱۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و شرایط برای بارندگی برای پایتخت از فردا شب و روز جمعه مهیا خواهد شد و شاهد بارش باران در تهران خواهیم بود.